Slovenskí zákazníci sa pri správe svojich peňazí dlhú dobu spoliehajú na svoje banky. Zatiaľ čo v minulosti sme si peniaze uložené v banke vyberali len z bankomatov, spustenie okamžitých prevodov prirodzene viac ľudí láka na zasielanie peňazí medzi sebou či za služby priamo z internetového bankovníctva.
Jedna z najväčších bánk na Slovensku, ČSOB, však tieto služby v noci z utorka 19. júla na stredu 20. júla dočasne vypne. Vyplýva to z informácií, ktoré banka zverejnila na svojom webe.
„Vážení klienti, v stredu 20. júla, v čase od 01.00 hod. do 08.00 hod. dôjde z dôvodu plánovanej prevádzkovej odstávky k celkovému obmedzeniu služieb Moja ČSOB, ČSOB SmartBanking a ČSOB API (PSD2). Odstávka je nevyhnutná pre ďalšie skvalitňovanie služieb. Za prípadné komplikácie spôsobené touto odstávkou sa vopred ospravedlňujeme,“ píše sa v stanovisku banky.
ČSOB aktualizuje druhýkrát za mesiac
Podobnú odstávku ČSOB ohlásila ešte začiatkom júla, presnejšie z 9. na 10. júla. Podobne, ako aj teraz, prestalo fungovať internetové bankovníctvo, ako aj mobilné aplikácie. Zavreli sa aj niektoré z pobočiek bežne otvorených cez víkend.
V praxi to teda znamená, že ak si v noci budete chcieť pozrieť účet alebo niečo zaplatiť prevodom, budete mať smolu. Kvôli výpadku ČSOB API (PSD2) prestane fungovať aj prepojenie stavu účtu s tretími stranami.
Výpadok je síce naplánovaný na čas, počas ktorého väčšina Slovenska spí, nemalý počet ľudí to ale určite ovplyvní.
Banka verí, že služby opäť sprístupní bez väčších problémov už zajtra ráno. Či odstávka systémov prebehne bez komplikácií budeme pozorne sledovať.