Packeta prináša funkciu, ktorá bude pre slovenskú používateľskú základňu unikátom. Spoločnosť ako prvá uvedie takzvané minútové doručovanie, vďaka ktorému budú zákazníci vedieť presný čas, kedy im kuriér doručí zásielku. Reaguje tak na výsledky nedávnych prieskumov, ktoré odhalili, že slovenským zákazníkom pri doručení na adresu najviac prekáža, že nepoznajú čas doručenia.
Exkluzívny kvantitatívny prieskum spoločnosti Packeta zistil, že pri doručení zásielky kuriérom Slovákom najviac chýba presný čas doručenia, víkendové doručenie a možnosť platby kartou. Tento prieskum zahŕňal 1 001 respondentov, pričom takmer 40 % opýtaných vraj nie je spokojných s tým, že čas príchodu kuriéra býva väčšinou len orientačný.
Zatiaľ čo niektoré spoločnosti udávajú len deň doručenia, iné v správach pre zákazníkov uvádzajú niekoľkohodinové okná. A to mnohým nestačí. Až 51 % respondentov považuje presný čas doručenia za veľmi dôležitú informáciu pri zvažovaní svojich nákupov na internete.
Prieskum prezradil dokonca aj to, že viac ako polovica zákazníkov je ochotná si priplatiť za doručenie zásielky v presne vymedzenom čase. „Prieskum jednoznačne ukázal, že doručenie zásielky kuriérom má svoje slabé miesta. V Packete sa snažíme dlhodobo prinášať slobodu našim zákazníkom, preto sme ich odbremenili od toho, aby museli čakať na kuriéra,“ hovorí výkonný raditeľ spoločnosti Packeta na Slovensku Alexander Jančo.
Funguje to veľmi jednoducho
Nová funkcia, ktorú Packeta uvádza, funguje na veľmi jednoduchej báze. Príjemca obdrží v deň doručenia notifikáciu spolu s odkazom na online sledovanie posupu zásielky. Po otvorení tohto odkazu sa zobrazí mapa, ktorá informuje o tom, koľko času ostáva do príchodu kuriéra a jeho posledné zastávky, ktoré musí absolvovať. Čas doručenia sa aktualizuje v reálnom čase, čo zaručuje, že zobrazené informácie sú vždy najaktuálnejšie a tým pádom najpresnejšie.
Doručenie zásielok tak bude do veľkej miery pripomínať objednávanie taxi služieb cez mobilné aplikácie. „Je to podobné ako s aplikáciami pre taxislužby. Aj u nás uvidíte, kde sa automobil nachádza a kedy k vám príde. Službu spúšťame už dnes, čiže 20. júna 2022,“ konštatuje Jančo.
Prospešné aj pre planétu
Cieľ novinky je jasný, a to čo najviac uľahčiť doručenie zásielok zákazníkom a súčasne zvýšiť pravdepodobnosť doručenia objednaného tovaru na prvý pokus. Prospešná tak bude nielen pre zákazníkov, ale aj životné prostredie, nakoľko sa zníži uhlíková stopa, ktorá by bola inak vyprodukovaná pri opakovanom doručovaní.
V neposlednom rade treba podotknúť, že funkcia minútového doručenia bude dostupná aj na území Českej republiky.