Apple nedávno odštartoval program, ktorý zákazníkom umožňuje opraviť si svoje zariadenia v pohodlí domova. Ak si nástroje, ktoré potrebujete na opravenie malého telefónu predstavujete ako pár skrutkovačov a plastových nástrojov na páčenie, mýlite sa.
Ako funguje nový program, ktorý Apple spustil len nedávno, sa rozhodol otestovať Sean Hollister zo servera The Verge. Doma mal iPhone Mini, v ktorom chcel vymeniť batériu, preto si objednal sadu nástrojov pre opravu, ktorú Apple ponúka.
Na iPhone 13 Mini až 36 kg náradia
Prešlo pár dní a dorazili mu dva kufre vážiace 36 kilogramov, v ktorom sa skrýva všetko potrebné na to, aby mohol spomínanú batériu vymeniť. Apple mu okrem toho na kreditnej karte zablokoval 1 200 dolárov pre prípad, že by náradie nevrátil. Okrem toho si zaúčtoval ďalších 49 dolárov za požičanie náradia a ďalších 69 dolárov za samotnú batériu. Zvláštne je, že ak si chcete v Spojených štátoch nechať vymeniť batériu v servisnom stredisku, certifikovaný expert to spraví za 69 dolárov.
V kufríkoch sa nachádzalo skutočne všetko. Od najmenších bitov do skrutkovačov až po obrovskú stanicu na zahrievanie lepidla, ktoré drží zadný kryt. Okrem toho sa v balení samozrejme nachádzal podrobný návod, ako postupovať ďalej.
Hollister sa o tom, že to nebude ľahký proces, presvedčil veľmi rýchlo. Jedno zo zariadení totiž začalo zobrazovať chybu, o ktorej sa v manuáli nehovorilo. Okrem toho, ak nemáte skúsenosť s opravou smartfónov, je dosť možné, že sa v polovici procesu zaseknete a nebudete vedieť, ako pokračovať ďalej.
iPhone nerozpoznal originálnu batériu
Podľa Hollistera bolo najfrustrujúcejšie to, že iPhone 13 Mini nerozpoznal originálnu batériu, ktorú mu zaslal sám Apple. Na displeji sa zobrazilo varovanie „neznáma súčiastka“. Riešenie? Telefonát do spoločnosti, ktorá sa stará o zasielanie náhradných dielov, ktorá musí na diaľku povoliť použitie danej súčiastky.
Znie to ako dobré riešenie pre ľudí, ktorí by si telefón radšej opravili doma než v servise? V takomto režime jednoznačne nie.