Slovenská pošta bojuje s ďalšou vlnou podvodov zneužívajúcich jej dobré obchodné meno. Najnovšie podvodníci ľudí nabádajú na to, aby si za symbolické 2 eurá kúpili náhodne vybranú nedoručenú zásielku, informovala Pošta. Podvodníci v správe vydávajúcej sa za Slovenskú poštu následne hovoria, že vyzbierané peniaze použijú na humanitárnu pomoc.
Šíriaca sa správa pre niekoho na prvý pohľad pôsobí falošne a dokáže ju odhaliť. Na druhú stranu, technologicky menej zdatní ľudia jej môžu uveriť a peniaze za vymyslenú zásielku skutočne pošlú. Týmto krokom však prichádzajú nielen o 2 € (aj viac), ale aj o informácie o platobnej karte. Tie následne môžu byť zneužité a o peniaze tak môžu prísť aj niekoľkokrát.
Čo sa deje s nedoručenými zásielkami?
Zásielky, ktoré sa nepodarí doručiť, sú v súlade s právnymi predpismi uskladnené v Poštovej ohlasovni a úložni v Trnave. Na nedoručiteľných zásielkach nebola buď správne uvedená adresa – chýbala ulica, prípadne mesto, alebo to boli iné dôvody, napríklad adresát si nevyzdvihol zásielku na pošte v odbernej lehote (spravidla 18 kalendárnych dní), úmrtie adresáta, adresát sa presťahoval a pod. Slovenská pošta v takomto prípade vráti takúto zásielku jej odosielateľovi. Ak ju však nie je možné vrátiť jej odosielateľovi, pošta ju uloží na čas úložnej lehoty a následne v Úložni.
Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré „sa tvária“ ako od pošty. Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, ani za colné konanie či DPH, ani nesprostredkúva žiadne platby. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBOXe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky.