Samsung opäť prekonal všetky očakávania. V prvom kvartáli aktuálneho fiškálneho roku, resp. od januára do marca, dokázal poraziť všetkých svojich konkurentov a získať titul najväčšieho výrobcu smartfónov.
O analýzu výkonnosti trhu so smartfónmi v prvom kvartáli sa postarala spoločnosť Canalys. Podľa jej štatistiky sa v sledovanom období celkovo predalo 311,2 milióna smartfónov, čo reprezentuje až 11 % pokles oproti rovnakému obdobiu v minulom roku.
Samsung znovu na tróne
Kto si viedol najlepšie? Odpoveď na túto otázku po prečítaní úvodného odseku už viete. Samsung dokázal predať až 73,7 milióna smartfónov, čím si zaistil 24 % podiel na trhu. Medziročne však ide o pokles o 4 %.
Na druhom mieste sa umiestnil americký Apple, pre ktorého je rad iPhone 13 aj niekoľko mesiacov po predstavení doslova zlatou baňou. V prvom kvartáli predal 56,5 milióna zariadení, čo je celkom veľký rozdiel oproti prvej priečke. Výsledky predaja zodpovedajú približne 18 % podielu na trhu a 8 % medziročného rastu.
Xiaomi sa veľmi nemá z čoho radovať. Hoci sa čínsky výrobca umiestnil tretí, dokázal predať len 39,2 milióna zariadení, ktoré značia 13 % podiel na trhu. V porovnaní s prvým kvartálom v minulom roku však ide o značné pohoršenie. V tom období sa mu totiž podarilo predať až 49 miliónov smartfónov. Medziročne tak jeho predaje klesli až o pätinu.
Prvú štvorku uzatvára spoločnosť Oppo, ktorá neustále posilňuje svoj vplyv na európskom trhu. Výsledky sú však podobného charakteru ako pri Xiaomi. Predala 29 miliónov smartfónov, čo zodpovedá 9 % trhu. Pred rokom však predala o až 10,6 milióna smartfónov viac. V tomto prípade je tak reč o alarmujúcom 27 % medziročnom poklese.
Analytici veria v zlepšenie
Prečo trh klesol? Môže za to kombinácia viacerých faktorov. Veľké problémy stále robí nedostatok čipov, COVID-19 a od februára aj vojna na Ukrajine. Analytici však očakávajú zlepšenie situácie v dodávateľskom reťazci, čo by sa mohlo odraziť na štatistikách možno už v druhej polovici tohto roku.