Prvá televízia úplne znemožní pretáčanie reklám pri prehrávaní z archívu. Je to krok, ktorého sa obávali všetci ľudia, ktorí neradi trávia čas pozeraním tých istých reklám. Stane sa tak už v júni, pričom prvou televíziou, ktorá pristúpi k neobľúbenému kroku je česká TV Prima, informoval Mediaguru.cz.
Od 1. júna českí zákazníci operátora O2 TV, najväčšieho poskytovateľa IPTV v krajine, nebudú môcť pretáčať reklamné spoty na staniciach skupiny Prima. Televízia mala dať operátorom na výber niekoľko možností riešenia, až doteraz nebolo jasné, ktoré pre nich bude najprijateľnejšie.
TV s reklamami alebo bez. Len si treba priplatiť
„Situácia s pretáčaním reklamy sa pre nás ako komerčnú televíziu postupne stala neúnosnou. Veľkú rolu v našom rozhodnutí hrá aj skutočnosť, že spätné prehrávanie programov a s tým spojené preskakovanie reklamy sa teší čím ďalej väčšej popularite. Kvôli tomu ročne prichádzame až o 300 miliónov korún (12,17 milióna EUR, pozn. red.), ktoré by sme mohli spätne investovať do výroby ďalšieho programu,“ obhajuje rozhodnutie skupiny Prima Lukáš Kubát, riaditeľ pre stratégiu.
Zaujímavé je, že v spätnom vysielaní by mohli byť reklamy, v porovnaní so živým vysielaním, len polovičné. Nie je to však jediné riešenie, ktoré skupina Prima navrhla. Ďalšou možnosťou mal byť špeciálny balíček, ktorý by pretáčanie reklamy umožnil aj naďalej. Prima ho nacenila na 90 korún českých (3,65 EUR).
Online operátor Sledování.TV sa rozhodol vybrať presne týmto smerom. Balíček však bude ponúkať za nižší mesačný poplatok – 69 Kč (2,80 €). Či bude medzi ľuďmi populárnejší je momentálne veľmi ťažké odhadnúť.
Boli by ste ochotní platiť si za možnosť pretáčať reklamy pri prehrávaní z archívu? Dajte nám vedieť v diskusii nižšie!