Je možné, že na platbu v obchodoch už čoskoro nebudeme potrebovať fyzickú kartu, telefón a ani hodinky. Spoločnosť Mastercard, jeden z popredných prevádzkovateľov platobných služieb, chystá veľkú inováciu, ktorá umožní realizáciu platieb napríklad formou úsmevu či mávnutia rukou. Na pripravovanú novinku upozornila prostredníctvom tlačovej správy.
Nová technológia, ktorá sa aktuálne pripravuje na fázu testovania, nesie označenie Biometric Checkout Program. Jej cieľom je nastaviť nový štandard platobných procesov v obchodoch akýchkoľvek rozmerov, od tých najväčších až po najmenšie.
Mastercard uvádza, že až 74 % zákazníkov má k prechodu na biometrické technológie pozitívny postoj. Okrem toho predpokladá, že trh s bezkonaktnou biometrickou technológiou dosiahne do roku 2026 hodnotu až 18,6 miliardy dolárov.
„Spôsob, akým platíme, musí držať krok so spôsobom, akým žijeme, pracujeme a podnikáme, a ponúkať spotrebiteľom možnosť voľby s najvyššou úrovňou bezpečnosti,“ povedal Ajay Bhalla, prezident divízie Cyber & Intelligence spoločnosti Mastercard. „Naším cieľom v rámci tohto nového programu je urobiť z nakupovania skvelý zážitok pre spotrebiteľov aj obchodníkov a poskytnúť im to najlepšie z hľadiska bezpečnosti aj pohodlia.“
Platba úsmevom: Čo má Mastercard v pláne?
Jednoducho povedané, obchody chce obohatiť o platobné terminály, ktoré na uskutočnenie platby nebudú vyžadovať doteraz zaužívané prostriedky, ako je karta, telefón alebo hodinky. Všetko, čo bude potrebovať, je vaše telo, respektíve jeho časti. Tieto terminály totižto budú disponovať kamerou, ktoré budú schopné rozpoznať tvár zákazníka alebo konkrétne gesto (napríklad mávnutie rukou).
Samozrejme, aby zákazník mohol využiť túto formu platby, bude musieť zaregistrovať svoje biometrické údaje. Urobiť tak pritom bude môcť priamo v obchode alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie. Nahraté údaje sa prenesú do systému, z ktorého bude terminál čerpať pri pokuse o platbu.
Nová technológia sa má spájať s viacermi kľúčovými výhodami. Tou prvou je pohodlnosť, nakoľko zákazník bude môcť na nákupy chodiť doslova s prázdnymi vreckami. Tento systém taktiež urýchli platobný proces, čo môže viesť k menším či nulovým radom pri pokladni. A samozrejme, nakoľko stále žijeme v období koronavírusu, zabudnúť nemožno ani na vyššiu hygienickosť.
Rozšíriť sa má do celého sveta
Mastercard má na technológii Biometric Checkout Program spolupracovať s viacerými ďalšími spoločnosťami, konkrétne NEC, Payface, Aurus, PaybyFace, PopID či Fujitsu Limited. Pilotný testovací program bude spustený tento týždeň v Brazílii. Časom však gigant plánuje biometrické platby rozšíriť do celého sveta.