Slováci by mali byť mimoriadne ostražití. Na ľudí totiž cieli phishingová kampaň zameraná na klientov veľkých slovenských bánk. Začala sa šíriť nová vlna podvodných SMS správ, ktoré odkazujú na falošný internetbanking, prípadne na platobné brány. Ich cieľom nie je nič iné ako okradnúť nič netušiacich ľudí.
Podvodníci sa snažia od menej pozorných ľudí vylákať finančné prostriedky či osobné a iné citlivé údaje. Ak ste klientom Prima banky, mali by ste si dať extrémny pozor. Kampaň je namierená práve proti vám.
„Karta bola úspešne pridaná do Apple Pay. Ak ste to neboli vy, zabezpečte si kartu tu – *odkaz na falošný internet banking*,“ píše sa v SMS správe. V niektorých ľuďoch môže po prečítaní takejto informácie prepuknúť panika, čo môže viesť k tomu, že skočia podvodníkom na lep.
Útočníci však SMS správy rozposielajú plošne, do mobilu sa tak dostávajú aj používateľom, ktorí v danej finančnej inštitúcii nikdy nemali účet, poprípade ani nevlastnia telefón od Apple. Najnovšia SMS správa totiž naznačuje, že vašu kartu niekto pridal do systému Apple Pay a je pripravený s ňou platiť.
Čo správam pridáva na autenticicite je fakt, že sú rozposielané z telefónneho čísla, ktoré niektoré telefóny automaticky zaraďujú pod značku „Info“ používanú rôznymi ďalšími firmami. Často sa tiež stáva, že telefón nedokáže SMS-ky označiť ako nevyžiadané. Namiesto toho ich zaradí k regulérnym správam od skutočných firiem.