Netflix pred necelým mesiacom prišiel s veľmi zlou správou. Počet používateľov medzikvartálne klesol o vyše 200 tisíc, čo predstavuje obrovskú finančnú stratu. Platforma tak musela okamžite hľadať spôsoby, ako túto vzniknutú priepasť zasypať. Riešenie našla v upustení od niektorých projektov či lacnejšom predplatnom s reklamami.
Reklamy na Netflixe majú byť súčasťou lacnejšieho programu, ktorý sa aktuálne pripravuje. Reed Hastings, spoluvýkonný riaditeľ spoločnosti, povedal, že nový typ predplatného príde niekedy v priebehu jedného alebo dvoch rokov. Po novom však podľa denníku The New York Times svoje plány poupravil.
Zamestnanci údajne obdržali správu, že predplatné s reklamami bude uvedené počas posledných troch mesiacov tohto roku. V tomto časovom období by sa platforma mala zamerať aj na problematiku zdieľania hesiel, píše The Verge.
100 miliónov „čiernych pasažierov“
Netflix nie je až tak veľkým fanúšikom fenoménu zdieľania hesiel, nakoľko z toho nezarába toľko, koľko by mohol, respektíve mal. Preto sa plánuje zamerať aj na túto komplikovanú záležitosť. Analytici však predpokladajú, že táto akcia neostane bez adekvátnej reakcie. Len v USA by služba mohla kvôli tomuto kroku prísť o ďalších 10 až 20 miliónov abonentov.
Aktuálne má službu pod cudzím kontom využívať až 100 miliónov ľudí. Pre porovnanie, podľa výsledkov za 1. kvartál aktuálneho fiškálneho roku má Netflix celkovo 221,64 milióna predplatiteľov. Rázne kroky, ktoré platforma plánuje, tak rozhodne majú svoje opodstatnenie.