Ak patríte medzi používateľov smartfónov od Xiaomi, pri jeho používaní prichádzate do kontaktu s MIUI. Reč je o vlastnom používateľskom rozhraní čínskeho výrobcu, ktorý funguje ako dodatočná dizajnová a funkcionálna vrstva operačného systému Android. Rozhraní je na trhu viacero, avšak MIUI má jedno výrazné špecifikum, a to reklamy objavujúce sa v prostredí natívnych aplikácií.
Reklamy v MIUI sú tu s nami už niekoľko rokov. Ako píše server Xiaomiui, spočiatku boli v prostredí tohto rozhrania obmedzené na uzamknutú obrazovku, no časom sa dopracovali aj na domovskú obrazovku či iných oblastí softvéru.
Za všetkým hľadaj peniaze
Reklamy boli, sú a aj vždy budú kontroverznou témou. Pre niektorých sú užitočné, pre iných zase otravné a zbytočné. Xiaomi však nezaujíma, do akej kategórie spadá konkrétny používateľ. Reklamy k nemu dopracuje tak či onak. A má k tomu dobrý dôvod – peniaze.
Reklamy v MIUI možno ponímať ako jednu zo základných súčastí biznisového modelu Xiaomi. Spoločnosti a vývojári si nechávajú v prostredí používateľského rozhrania zobrazovať reklamy na svoje produkty alebo aplikácie, čo pre čínskeho výrobcu predstavuje značné bonusové príjmy. Práve vďaka reklamám môže ponúkať niektoré svoje služby bez poplatku, čo je v konečnom dôsledku pre používateľa oveľa výhodnejšie, ako keby si za ne pýtal peniaze. Reklamy vždy môžete ignorovať, čiže v skutočnosti trápia len vaše oči.
MIUI ako prostriedok na nižšie ceny
Sčasti sa reklamy v MIUI podpisujú aj pod nižšie ceny niektorých zariadení. Možno si všimnúť, že lacnejšie smartfóny od Xiaomi a jeho pridružených značiek sú preplnené bloatwareom a reklamami, čo je síce otravné, no práve vďaka nim dokáže výrobca držať cenu na tak nízkej úrovni, aby si ho mohli dovoliť aj zákazníci s nižším či obmedzeným príjmom.
Ilustr. obrázok – zdroj: Xiaomiui/úprava redakcie