Spoločnosť Samsung sa okrem výroby spotrebnej elektroniky a polovodičových komponentov venuje aj vývoju a produkcii akumulátorov pre elektromobily, smartfóny a ďalšie zariadenia. Túto oblasť pokrýva divízia výrobcu známa ako Samsung SDI.
Najnovšie batérie (už 5. generácia) pre elektromobily od Samsungu sú vyspelejšie než tie, ktoré sa nachádzajú v jeho smartfónoch. Hlavný rozdiel predstavuje spôsob, akým sú jednotlivé komponenty v batérii uložené.
Súčiastky v batériách určených pre elektrické vozidlá sú vrstvené tesnejšie, čím dosahujú väčšiu kapacitu pri zachovaní rovnakej veľkosti. Architektúra článkov by sa dala prirovnať k schodisku. Naopak, vrstvenie v batériách pre smartfóny pripomína skôr roládu.
Takzvanú metódu „stohovania“ chce Samsung použiť aj v batériách pre smartfóny, výsledkom čoho by mal byť nárast ich kapacity o 10 % pri zachovaní pôvodných rozmerov. S odkazom na juhokórejské zdroje o tom informuje server GSMArena.
Súčasnú vlajkovú loď Galaxy S22 Ultra napája batéria s kapacitou 5000 mAh. Nadchádzajúca generácia by tak mohla dostať 5500 mAh batériu s tým, že v útrobách zariadenia nezaberie viac miesta.
Teoreticky môže Samsung zostať pri rovnakej kapacite, no menšej batérii, vďaka čomu by mohol vyrobiť štíhlejší smartfón, prípadne by zostalo viac priestoru pre ostatné komponenty, napríklad výkonnejšie fotoaparáty a podobne.
Akumulátory pre elektromobily chrlí výrobný závod Samsungu sídliaci v Maďarsku. Zdroj uvádza, že produkciu vyspelejších batérií pre smartfóny pokryje juhokórejská fabrika spoločnosti. V hre je aj Čína, kde vraj Samsung testuje rovnakú výrobnú linku.
Pokiaľ sa plány Samsungu neskôr potvrdia, bude to prvýkrát, čo použije metódu stohovania v menších batériách pre smartfóny namiesto veľkých článkov určených pre elektromobily.
Riešenie od Samsungu je skôr evolúciou ako revolúciou. Na „zázračné batérie“ stále čakáme. V každom prípade je akékoľvek zlepšenie v tejto oblasti vítané. Výrobcovia sa dnes pretekajú hlavne v technológiách rýchleho nabíjania, Samsung ani Apple sa však v tomto smere vyniknúť nesnažia.
To ale nie je prípad čínskeho výrobcu Realme, ktorý v marci predstavil smartfón s rekordným 150 W nabíjaním. V tejto chvíli nie je známe, kedy by sa batérie s vyššou energetickou hustotou mohli dostať do bežnej spotrebiteľskej praxe. Otázkou tiež je, či si ich Samsung so zreteľom konkurenčnej výhody nechá pre seba alebo ich ponúkne aj ostatným výrobcom.
Batérie divízie Samsung SDI napájajú MacBooky alebo tablety iPad od Apple. Do iPhonov však neprenikli. Apple odoberá akumulátory najmä od čínskej firmy Amperex Technology Limited. Časť dopytu pokrýva i divízia LG Energy Solutions.