Ak opomenieme fackovanie, 94. ročník odovzdávania cien Akadémie filmových umení priniesol začiatkom minulého týždňa viacero zaujímavých momentov. Oscara za najlepší film si prvýkrát v histórii prevzala snímka natočená streamovacou službou.
Ikonická soška za najlepší film patrí dielu V rytme srdca, ktoré vzniklo v produkcii americkej streamovacej služby Apple TV+. Konkurenčnému Netflixu, ktorý je považovaný za kráľa filmovo-seriálových online služieb, sa to doteraz nepodarilo.
Netflix nemusí byť nešťastný, celkovo 116 nominácií dokázal v uplynulých rokoch premeniť na 15 oscarových sošiek v rôznych kategóriách. Na tú najvzácnejšiu, za najlepší film, si ale nesiahol. Aby toho nebolo málo, vyfúkol mu ju podstate mladší konkurent TV+ od Apple.
Výhra Oscara má pre Apple aj praktickú hodnotu. Server Variety uvádza, že počet predplatiteľov služby Apple TV+ vzrástol po oscarovej noci o významných 25 percent. Sledovanosť víťazného filmu sa v danom týždni zvýšila až o 300 %, v porovnaní s predchádzajúcim týždňom.
Znalí veci vedia, že Apple si presný počet predplatiteľov necháva pre seba. Údaj poskytol serveru Variety zdroj z prostredia spoločnosti. V konečnom dôsledku ale toho až tak veľa neprezrádza. Nevieme, čo 25 % znamená v reálnych číslach.
Podľa odhadov si za službu platí asi 25 miliónov ľudí. Ďalších 50 miliónov využíva bezplatný prístup v rámci skúšobného obdobia, prípadne ako benefit k novo zakúpenému zariadeniu. Samozrejme, noví diváci sa do služby prihlásili hlavne kvôli tomu, aby si mohli pozrieť ocenený film V rytme srdca.
Veľkou otázkou zostáva, či v službe zotrvajú naďalej, alebo ju po pozretí filmu (a skončení 7-dňového skúšobného obdobia) zase opustia. Skôr by sme to videli na druhý menovaný scenár.