Smartfóny iPhone 13 sa aj niekoľko mesiacov od predstavenia a uvedenia na trh tešia ohromnej popularite. Zariadenia neprestali podávať výkon ani v prvých mesiacoch tohto roku, čo dokazuje nový prieskum analytickej spoločnosti Consumer Intelligence Research Partners, skrátene CIRP. Na jeho výsledky upozornil server 9to5Mac.
Josh Lowitz, spoluzakladateľ spoločnosti CIRP, tvrdí, že iPhone 13 v marcovom kvartáli reprezentoval až 3/4 celkového predaja smartfónov značky Apple. Oproti predošlej sérii, respektíve iPhone 12, ide o približne 14-percentný nárast.
V percentuálnom vyjadrení tak modely iPhone 13 mini, iPhone 13, iPhone 13 Pro a iPhone 13 Pro Max tvorili 75 % z celkového predaja. Rad iPhone 12 v rovnakom období po svojom predstavení zodpovedal 61 % z celkového predaja.
Najväčšej popularite sa tešil štandardný iPhone 13, ktorý si v prvom kvartáli pripísal podiel vo výške 38 %. Najmenej pomohol iPhone 13 mini, ktorý predstavoval približne 3 %. Pri nadchádzajúcej sérii má tento variant nahradiť iPhone 14 Max so 6,1-palcovým displejom.
Zvyšných 25 % si rozdelili modely iPhone XR, iPhone 11, iPhone 12 Pro Max, iPhone SE (2022), iPhone 12 a iPhone 12 mini.
Výskum taktiež zistil, že ľudia svoje zariadenia používajú stále kratšie a kratšie obdobie. Približne 20 % kupujúcich potvrdilo, že svoje predošlé zariadenie používali po dobu troch rokov a dlhšie, čo je značný pokles oproti 34 % z rovnakého obdobia v minulom roku.