Reklama bola, je a aj bude pevnou súčasťou a jedným zo základných stavebným kameňom každého úspešného podnikania. S rozmachom gamingu sa reklama dopracovala aj do tejto sféry, hoci nie v až takom objeme. Do budúcna jej však zrejme bude viac, o čom svedčí napríklad Microsoft, ktorý má tento rok sprístupniť vývojárom nový program na inzerovanie. Konkrétne sa bude týkať free-to-play hier pre platformu Xbox, píše server gHacks.
Free-to-play hry sú zadarmo, no z niečoho predsa len zarábať musia. Väčšinou vývojári pre tento účel využívajú mikrotransakcie, čiže dobrovoľné nákupy, kde hráč za investované peniaze dostane napríklad vybavenie, službu či možnosť určitej kozmetickej úpravy. S týmto konceptom sme oboznámení asi všetci.
Reklama vraj nebude rušivá
Vývojári free-to-play hier pre Xbox dostanú ešte jednu alternatívu, a to implementáciu reklamy priamo do svojich titulov. Tieto reklamy však údajne nebudú rušivé a v herných svetoch sa budú zobrazovať napríklad na billboardoch. Vo výsledku môžu vyzerať podobne, ako reklama na energy nápoj Monster v hre Death Stranding (viď. titulná foto).
Nulová provízia?
Prekvapivo, Microsoft údajne nemá v úmysle brať si podiel z príjmov z tohto typu reklamy. Vraj mu ide skôr o podporu budovania reklamnej siete v rámci platformy Xbox. Príjmy si tak rozdelí vývojár hry a spoločnosť, ktorá si reklamu nechá vystaviť.
Podľa zdrojov portálu Business Insider by sa mal nový program pre inzerovanie sprístupniť niekedy v priebehu tretieho kvartálu aktuálneho fiškálneho roku.
Microsoft však tento plán doposiaľ nepotvrdil. „Vždy hľadáme spôsob, ako zlepšiť zážitok pre hráčov a vývojárov, no nemáme nič bližšie, o čo by sme sa mohli podeliť,“ povedal hovorca spoločnosti.