Elon Musk nedávno kúpil 9,2 % Twitteru, čím sa stal jeho najväčším stakeholderom. To mu umožňuje podávať návrhy na potenciálne zmeny týkajúce sa sociálnej siete či spoločnosti ako takej. Nemusia sa však točiť len okolo biznisu alebo peňazí.
Samozrejme, nebol by to Elon Musk, keby jeho návrhy nemali aj nejaký ten vtipný podtón. Jeden z nich ale podporil aj Jeff Bezos, bývalý šéf Amazonu a momentálne druhý najbohatší človek na Zemi.
Aj tak tam nikto nechodí
Elon Musk navrhol, aby sa sídlo Twitteru zmenilo na útulok pre bezdomovcov, keďže tam vraj „aj tak nikto nechodí“. Zamestnanci spoločnosti totiž môžu pracovať výhradne z domu, ak si to želajú, informuje server Digital Trends.
Tento návrh sprevádzala anketa, v ktorej ľudia mohli vyjadriť svoj názor. Až 91 % respondentov s ním súhlasilo. Reagoval aj spomenutý Jeff Bezos, podľa ktorého by sa na útulok pre bezdomovcov mohla premeniť aspoň časť sídla. Niečo podobné už v minulosti urobil aj Amazon.
Twitter bez reklám?
Musk ďalej napísal, že by bol rád, keby Twitter nemal žiadne reklamy. „Moc korporácií diktovať politiku sa výrazne zvyšuje, ak je prežitie Twitteru závislé od peňazí z reklamy,“ odôvodnil svoj návrh.
Problémom však je, že inzercia tvorí veľkú časť príjmov spoločnosti, v poslednom štvrťroku až 1,4 miliardy dolárov. Musk zatiaľ nenavrhol alternatívny spôsob, akým by sa mohla táto čiastka získať.
Ďalej navrhol zavedenie odznaku pre užívateľov, ktorí si predplácajú Twitter Blue. Tento odznak by sa však odlišoval od tých, ktoré majú na svojich profiloch verejne činné osoby či iné typy oficiálnych účtov.