Už je tomu takmer 75 rokov, čo nemecká automobilka predstavila ľahké úžitkové vozidlo Volkswagen Type 2 (T1). Zo sympatického auta s obrím čelným znakom VW sa stala v 60. rokoch 20. storočia ikona amerických protestných hnutí.
Volkswagen na jedno zo svojich legendárnych, možno najlegendárnejších, áut nezabudol. Priviedol ho späť k životu, no, pochopiteľne, vo výrazne modernizovanej podobe s elektrickým pohonom. Odkaz na minulosť sa mu ale uprieť nedá. Už od prvého pohľadu je jasné, že kde má model ID. Buzz korene.
Elektromobil sa začne predávať najskôr v Európe, a to už túto jeseň. V roku 2024 zamieri aj do USA a Kanady. Americká verzia sa ale bude od tej európskej mierne líšiť. Dostane dlhší rázvor, tri rady sedadiel a odlišné doplnky výbavy či vzhľadu.
ID. Buzz však nebude dostupný iba ako mikrobus. V prevedení Cargo odvezie namiesto ľudí náklad – pôjde teda o ľahkú dodávku.
Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen ID. Buzz je postavený na modulárnej platforme známej pod skratkou MEB. Ide doposiaľ o najväčšie vozidlo, aké bolo na tejto platforme zostavené. V spodnej základni je umiestnená batéria s kapacitou 77 kWh.
Nabíjanie dosahuje výkon 170 kW (jednosmerný prúd), respektíve 11 kW (striedavý prúd). V ideálnych podmienkach sa vozidlo nabije z 5 na 80 percent kapacity len za krátkych 30 minút.
Dobrodruhov a cestovateľov poteší možnosť spätného dobíjania. ID.Buzz môže slúžiť ako zdroj energie pre elektrické náradie, iné zariadenia, prípadne zvládne po určitý čas napájať celý dom.
Akumulátor kŕmi elektromotor uložený na zadnej náprave, disponuje výkonom 201 koní a krútiacim momentom 310 Nm. Maximálna rýchlosť elektromobilu je obmedzená na 145 kilometrov za hodinu. Na komfortné presúvanie by to malo bohato stačiť, ID. Buzz nemá z logických dôvodov pretekársku dušu.
Automobilka neprezradila, aký má jej elektrický van dojazd. Údaje však nasvedčujú, že by mohli zákazníci na plné nabitie batérie absolvovať asi 480 kilometrov. Keďže je reč o úžitkovom vozidle, malo by byť praktické. Čísla to dokazujú.
Priestranný 5-miestny interiér ponúka batožinový priestor s objemom 1 121 litrov. Po sklopení zadných sedadiel (rozdelenie 40:60) objem úložného priestoru stúpne na 2 205 litrov. Do verzie Cargo sa vprace 3,9 metra kubického nákladu (max. 600 kg, + 100 kg na streche). Predné sedadlá oddelí od nákladného priestoru priehradka so širším oknom.
Obratnosť auta podporuje dobrý polomer otáčania na úrovni 11,1 metra. Je tak porovnateľný s modelom VW Golf alebo Hyundai Ioniq 5. Rázvor má inak skoro 3 metre. Karoséria je dlhá 4,71 metra, široká 1,98 metra a vysoká 1,93 metra.
Ako inak, interiér je plný moderných technológií, ktoré zastupuje parkovací asistent, asistent zmeny jazdných pruhov, funkcie autonómnej jazdy či zdieľanie jazdných dát s okolitými autami a dopravnou infraštruktúrou (V2X).
Chýbať nebudú softvérové OTA aktualizácie alebo moderný palubný systém s 10-palcovým hlavným displejom (za príplatok 12-palcový) a informačnou obrazovkou pred vodičom. Spomenúť tiež môžeme podporu pre Apple CarPlay a Android Auto, nabíjačky pre smartfóny, či odnímateľnú stredovú konzolu z pomedzi predných sedadiel.
Osobnému štýlu vyhovie pestrá paleta farieb vrátane dvojfarebného lakovania. Interiér sa pravej koži oblúkom vyhol. Potiahnutý je tkaninou z recyklovaných materiálov – napríklad oceánskych plastov alebo PET fliaš.
Pokiaľ čakáte na cenu, sklameme vás. Spoločnosť ju oznámi neskôr. Predbežné objednávky ale začne Volkswagen prijímať ešte v tomto polroku. Ak si chcete novinku pozrieť bližšie, odporúčame video populárneho tvorcu menom Doug DeMuro.