Vojnové konflikty si často vyžadujú radikálne rozhodnutia, a to nielen na vládnej úrovni. Svoje aktivity musia prispôsobiť aj spoločnosti pôsobiace v zúčastnených krajinách. Svoje by o tom vedeli povedať napríklad ukrajinskí mobilní operátori, ktorí si ešte nedávno išli navzájom po krku. Teraz spoločne usilujú o to, aby udržali svojich zákazníkov online.
Vojna medzi Ruskom a Ukrajinou neprebieha len formou ručných zbraní a rakiet. Nakoľko žijeme v digitálnej dobe, veľkú úlohu zohrávajú aj kybernetické útoky. Tie má Rusko vo veľkom smerovať práve na komunikačnú infraštruktúru Ukrajiny, čo pociťujú predovšetkým mobilní operátori a poskytovatelia internetových služieb.
Takéto útoky nie sú vôbec nežné a dokážu na čas zhodiť celú sieť. Mobilní operátori sa preto rozhodli odložiť konkurenčné boje bokom. Namiesto toho spoločne usilujú o to, aby udržali linky pri živote.
Národný roaming
Podľa Forbes mali spoločnosti Kyivstar, Vodafone Ukraine a Lifecell minulý týždeň spustiť tzv. národný roaming. V jednoduchosti to znamená, že používatelia môžu rýchlo prejsť na sieť iných operátorov, ak by ich hlavný poskytovateľ utrpel výpadok.
Okrem toho spolupracujú aj na lokalizácii „podvodných“ operátorov, ktorí poskytujú prístup do sietí ruským útočníkom. V utorok mali ukrajinské bezpečnostné zložky zadržať hackera, ktorý poskytoval ruským okupantom prístup k mobilnej komunikácii v krajine. Len za jeden deň mal umožniť až 1 000 hovorov, z ktorých mnohé pochádzali od ruského vedenia v Moskve.