Operátor Slovak Telekom pred pár dňami oznámil, že od 1. mája 2022 zvyšuje ceny svojich mobilných a pevných služieb. Týka sa to ako nových, tak existujúcich zákazníkov. Keďže ide o zásadnejšiu zmenu, súčasným zákazníkom umožňuje odstúpiť od zmluvy, pokiaľ s úpravami nesúhlasia.
Telekom zdražuje viac-menej plošne. Prekopal ponuku mobilných paušálov, internetových aj televíznych služieb. Výnimkou sú ale hlasové programy pevných liniek a predplatené karty Easy, Predplatenka a Juro.
Operátor zmeny vo svojich službách obhajuje rastúcou mierou inflácie, zvyšovaním cien energií a vstupných nákladov a zároveň drahšími vysielacími právami domácich i zahraničných vysielacích spoločností.
Pre správnosť treba uviesť, že Telekom výmenou za vyššie ceny zákazníkom poskytne vyššie rýchlosti internetového pripojenia, viac dát v paušáloch alebo napríklad väčší počet televíznych staníc. Podrobnosti TU a TU.
Koľko budem od 1. mája platiť?
Zákazníkov Telekomu logicky zaujíma, koľko budú po novom za svoje služby platiť. Operátor klientov o zmenách v týchto dňoch informuje formou krátkej textovej správy a e-mailu. Okrem iného v nich odkazuje na stránku telekom.sk/zmena, kde zákazníci zistia, ako sa zmeny dotknú ich služieb.
Ak ste správu od Telekomu prehliadli, prípadne vám ešte nebola doručená, navštívte vyššie uvedený zvýraznený odkaz. Do textových polí zadajte vaše meno, priezvisko a rodné číslo. Použiť tiež môžete kód adresáta z pravej strany faktúry.
Kliknutím na tlačidlo „Spoznať zmeny svojich služieb“ vám stránka naservíruje prehľaď všetkých zmien vrátane cien, ktoré budete od 1. mája operátorovi uhrádzať. Príklad môžete vidieť nižšie.
Pokiaľ sa vám nové podmienky nepozdávajú, môžete odstúpiť od zmluvy bez toho, aby ste museli operátorovi zaplatiť zmluvnú pokutu, respektíve sankciu za porušenie viazanosti. Aj to má ale svoje pravidlá.
Telekom: Odstúpenie od zmluvy
Zákazník má právo odstúpiť od zmluvy v zmysle zákona č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách. Učiniť tak musí do jedného mesiaca od oznámenia zmien, najneskôr do 30. 4. 2022.
Pre tento účel môže osobne navštíviť niektorú z predajní Telekomu. Ide to aj písomnou formou. Žiadosť je potrebné zaslať na adresu Slovak Telekom, Centrum služieb zákazníkom, Bajkalská 28, 81762 Bratislava.
K dispozícii je tiež webový formulár (TU) alebo e-mail marketing@telekom.sk. Zákazník si musí pripraviť oskenovaný a podpísaný dokument, ktorý vloží do prílohy. Pozor, tento spôsob odstúpenia od zmluvy je možný len v prípade, ak nedochádza k vráteniu zariadenia.
Pokiaľ si zákazník k službám vzal mobilný telefón, televízor alebo iné akciové zariadenie na splátky, ponechá si ho. Dospláca ho v pôvodných mesačných splátkach s tým, že doplatí iba pomernú časť dotácie poskytnutej k akciovému zariadeniu.
Ak si bude chcieť klient preniesť svoje mobilné číslo k inému operátorovi, musí navštíviť predajné miesto, kde mu bude umožnené odstúpiť od zmluvy bez doúčtovania ceny za službu a následne požiada o prenos telefónneho čísla u iného operátora, ku ktorému má záujem prejsť.