Futbalový klub FC Barcelona si uchmatol nového partnera, známu hudobnú službu Spotify. So švédskou firmou uzavrel dohodu o sponzorstve, a to na obdobie 4 nasledujúcich rokov. Podľa CBS Sports celková hodnota obchodu presiahla hranicu 300 miliónov dolárov, resp. 75 miliónov dolárov na rok.
Sponzorská zmluva ale ešte nedostala definitívnu pečiatku. Najskôr ju musia schváliť delegáti klubu FC Barcelona. Hlasovanie prebehne 3. apríla na mimoriadnom zhromaždení. Zmluva by mala schvaľovacím procesom prejsť hladko.
Populárny futbalový klub peniaze potrebuje, keďže je po uši zadĺžený. Veriteľom dlhuje 1,57 miliardy dolárov. Prostriedky sa snažil získať aj predajom svojho podielu v mediálnej firme Barca Studios, napísal v októbri 2021 server Front Office Sports.
Logo švédskej spoločnosti Spotify bude zdobiť dresy mužského aj ženského futbalového tímu. Nahradí na nich logo japonskej firmy Rakuten. Dresy so značkou Spotify uvidíme už v nadchádzajúcej sezóne ročníka 2022-23.
Súčasťou dohody je tiež premenovanie ikonického futbalového štadióna Camp Nou – domáceho pôsobiska klubu FC Barcelona. Po novom sa bude jednoducho nazývať Spotify Camp Nou.
Prezident klubu FC Barcelona Joan Laporta na margo spolupráce so Spotify okrem iného uviedol, že vďaka dohode budú môcť pokračovať v približovaní klubu k jeho fanúšikom.
Spolupráca medzi klubom a hudobnou službou je podľa neho prvá svojho druhu, pretože prepája svety hudby a futbalu. Spotify Camp Nou má tiež vytvoriť nové príležitosti, ako spojiť umelcov a hráčov s fanúšikmi z celého sveta.