Zdieľanie hesiel je vo svete streamovacích služieb bežnou praxou. Niekto si jednoducho zaplatí prístup k vybranej službe, napr. Netflix, a potom posunie heslo niekomu ďalšiemu, ktorý si tak môže užívať filmy a seriály bez toho, aby musel za obsah platiť.
V podmienkach služby Netflix sa uvádza, že účet nesmie byť zdieľaný s jednotlivcami mimo vašej domácnosti. Porušenie týchto pravidiel ale spoločnosť žiadnym spôsobom netrestá, ide skôr o formalitu.
Netflxu ale zdieľanie hesiel, samozrejme, vadí, keďže prichádza o príjmy, ktoré by mohol investovať do tvorby ďalšieho diváckeho obsahu. Vlani napríklad experimentoval s dodatočným overením vlastníctva účtu.
Keď Netflix zistil, že niekto využíva účet bez toho, aby bol jeho vlastníkom, požiadal ho o autorizáciu prostredníctvom kódu zaslaného na e-mail alebo telefónne číslo. Ak používateľ vlastníctvo do určitého času nepotvrdil, stream mu služba vypla.
Teraz si Netflix vymyslel nový spôsob, ako ľudí motivovať k tomu, aby heslá mimo svojej rodiny nezdieľali. Predstavil ho Chengyi Long, šéf produktových inovácií Netflixu.
Predplatitelia štandardných a prémiových balíčkov budú môcť do svojho hlavného účtu pridať podúčty pre dvoch ľudí, s ktorými nežijú v spoločnej domácnosti. Samozrejme, za poplatok, hoci znížený.
Každý takýto doplnkový člen bude mať vlastný profil a samostatné prihlasovacie meno a heslo. Netflix túto novinku testuje v troch krajinách – v Čile, Kostarike a Peru. Po orientačnom prepočte vychádza pridanie jedného podúčtu na 3 eurá mesačne.
Okrem toho si budú môcť používatelia so zdieľaným heslom svoje existujúce profily určené na prezeranie obsahu preklopiť na štandardný, úplne nový účet, prípadne na podúčet so zníženou cenou.
V súčasnosti nie známe, či Netflix testovanie týchto funkcií spustí aj v iných krajinách, napríklad v Európe. Je ale vidieť, že to skúša po dobrom. Namiesto nejakej sankcie sa snaží ponúknuť rozumný kompromis.
Netflix je lídrom na poli VoD služieb, no jeho rast sa spomaľuje. Noví predplatitelia už nepribúdajú takým dynamickým tempom ako kedysi.
Služba tak musí produkovať viac kvalitného a divácky zaujímavého obsahu, aby si udržala súčasných abonentov a zároveň prilákala nových. Na to potrebuje poriadny balík peňazí, ktoré mu však kvôli fenoménu zdieľania hesiel unikajú.
Netflix naháňa peniaze aj zvýšeným cien predplatného. V januári tak učinil v USA a v Kanade. Drahšie predplatné už ale musia akceptovať aj používatelia zo Spojeného kráľovstva a Írska. Na britskom trhu služba registruje viac ako 10 miliónov predplatiteľov, uvádza republicworld.com.
Cena základného a štandardného balíčka stúpla o 1 euro (6,99 eur, resp. 10,99 eur), v prípade prémiového programu to sú 2 eurá (15,99 eur).