Vrcholové športy, tie motoristické obzvlášť, sa bez podpory rôznych partnerov a sponzorov nezaobídu. Klub McLaren Racing najnovšie oznámil, že uzavrel viacročné partnerstvo so spoločnosťou Google.
Vedieť o tom bude každý fanúšik pretekov Formula 1. Významné značky Googlu, Android a Chrome, sa totižto budú vynímať na kapote a krytoch kolies monopostu MCL36. Okrem toho sa logá dostanú aj na prilby a kombinézy pretekárov.
Výnimkou nebude ani špeciál McLaren MX Extreme E (58) – terénny elektromobil určený pre offroadový šampionát. Samozrejme, čerstvo uzavreté partnerstvo nie je iba značkových nálepkách (a peniazoch).
Členovia tímu budú môcť v rámci svojej práce využívať technológie Googlu. Ide napríklad o 5G zariadenia s operačným systémom Android alebo prehliadač Chrome. Technológie budú mať k dispozícii vo svojich stanovištiach počas pretekov či tréningov, aby zabezpečovali podporu jazdcom s cieľom dosahovania čo možno najlepších výsledkov.
„Tešíme sa na vzrušujúce partnerstvo, ktoré sa rozprestrie naprieč Formulou 1 a Extreme E,“ povedal okrem iného šéf McLaren Racing Zak Brown, podľa ktorého je Google technologickým lídrom a priekopníkom v oblasti inovácií zameraných na spájanie ľudí z celého sveta.
„McLaren Racing predstavuje to najlepšie, čo je na pretekárskej dráhe možné, a to v oblasti výkonu, inklúzie a udržateľnosti, čo sú hodnoty, ktoré zdieľanie v spoločnosti Google,“ kontroval Nicholas Drake, viceprezident marketingového oddelenia Googlu.
Google nie je jedinou technologickou firmou, ktorá sa v poslednom období rozhodla zapojiť do vrcholového športu. Len pred pár dňami vysvitlo, že švédsky prevádzkovateľ hudobnej služby Spotify zasponzoruje futbalový klub FC Barcelona.
Ikonický futbalový štadión Camp Nou v dôsledku toho premenujú – po novom sa bude nazývať Spotify Camp Nou.