Hackeri z Anonymous dávajú jasne najavo, kde v rámci konfilktu medzi Ruskom a Ukrajinou ležia ich preferencie. Podobne ako väčšina sveta, aj táto skupina sa rozhodla chytiť stranu Ukrajine a podporiť ju ako len dokáže. Prvým krokom bolo vyhlásenie kybernetickej vojny Rusku, ktoré nasledovalo viacero útokov na vládne i súkromné ciele. Podarilo sa im napojiť dokonca aj na špionážne satelity.
Včera sme vás prostredníctvom samostatného článku informovali, že Anonymous plánujú útočiť na západné firmy, ktoré v agresorskej krajine doposiaľ neprerušili podnikateľskú činnosť. Tento zoznam obsahuje viaceré známe mená, ako napríklad Nestlé, Burger King či Subway.
Anonymous zastávajú názor, že nadnárodné firmy, ktoré v Rusku stále podnikajú, a tým pádom odvádzajú dane do štátnej kasy, nepriamo podporujú miestny režim. „Vyzývame všetky spoločnosti, ktoré naďalej pôsobia v Rusku a platia dane do rozpočtu zločineckého režimu Kremľa – stiahnite sa z Ruska! Dávame vám 48 hodín na rozmyslenie a stiahnutie, inak budete naším terčom,“ napísala v tom čase skupina na Twitter.
Útok zacielil aj na Decathlon
A zdá sa, že to myslela naozaj vážne. Postupne totiž začína zhadzovať weby renomovaných firiem, ktoré nereagovali na početné výzvy o stiahnutie sa z ruského trhu. Medzi prvými obeťami sa nachádza francúzska maloobchodná skupina Auchan, predajca Leroy Merlin a dokonca aj Decathlon. Aj o tejto skutočnosti hackeri informovali príspevkom na Twitteri.
Zhodili vyše 2 500 webov
Samozrejme, Anonymous stále cielia aj na ruské inštitúcie, dokonca aj tie vládne. Ich útoky sú pritom stále silnejšie a silnejšie, a to hneď mnohonásobne. Skupina pred týždňom informovala, že od začiatku kybernetickej vojny hackla vyše 2 500 ruských a bieloruských webov, ktoré patrili vládnym orgánom, bankám, obchodom, letiskám či dokonca aj nemocniciam.