Šifrovaná komunikačná aplikácia Signal dostáva v týchto dňoch aktualizáciu, ktorá rieši jeden nepríjemný problém. Používatelia si môžu konečne zmeniť zaregistrované telefónne číslo bez toho, aby prišli o svoje konverzácie.
Uskutočnené konverzácie aplikácia Signal chráni silným end-to-end šifrovaním. Čety sú previazané iba s telefónnym číslom účastníka, žiadna synchronizácia alebo zálohovanie niekde v cloude v neprebieha.
Ak však používateľ potrebuje z nejakého dôvodu svoje telefónne číslo zmeniť, všetky konverzácie previazané s pôvodným číslom z aplikácie zmiznú. Po najnovšej aktualizácii to už, našťastie, neplatí.
V aplikácii pribudlo nové nastavenie pre zmenu telefónneho čísla, ktoré funguje v tom prípade, ak si používateľ ponechá svoj existujúci smartfón, no potrebuje používať iné číslo. Po zmene čísla ostane používateľovi jeho pôvodný profil, všetky čety a taktiež skupinové konverzácie.
Všetky kontakty v službe Signal budú o zmene telefónneho čísla zároveň informované prostredníctvom upozornenia, ktoré sa objaví priamo v príslušnom čete.
Má to však malý háčik
Výmena starého čísla za nové ale nie je úplne bez obmedzenia. Používateľ musí mať pred vykonaním zmeny po ruke obe čísla. Signal na tieto čísla zašle overovaciu SMS, ktorú musí používateľ potvrdiť.
V ideálnom prípade tak potrebuje dva aktívne smartfóny. Jeden s novým číslom, druhý so starým číslom. Pokiaľ účastník svoje staré číslo nemá, napríklad kvôli tomu, že niekde stratil svoj smartfón, v aplikácii Signal si bude musieť vytvoriť úplne nový, čistý profil.
Nové nastavenie pre zmenu telefónneho čísla je dostupné v aplikácii Signal vo verzii 5.27.1 (iOS), respektíve 5.30.6 (Android). Všetky podrobnosti sú uvedené na stránke technickej podpory aplikácie.