Poco ako dcérska značka Xiaomi zaujala v roku 2018 smartfónom s označením F1, ktorý ponúkol veľmi atraktívny pomer medzi cenou a obsiahnutou výbavou. Neskôr sa na trh dostali ďalšie, rovnako ladené zariadenia. V roku 2020 to bol napríklad Poco M3, vlani zase Poco F3 a X3 Pro.
Značka Poco svoje pôsobenie v odvetví spotrebnej elektroniky pravdepodobne rozšíri o úplne nové zariadenie – inteligentné hodinky. Ako si všimol Piyush Bhasarkar, zmienka o takomto produkte sa objavila v záznamoch ruského certifikačného úradu EEC.
Hoci podrobnosti chýbajú, nástup prípadných inteligentných hodiniek by veľkým prekvapením nebol. Výkonný riaditeľ značky Poco, Kevin Qiu, v minulom roku naznačil, že v roku 2022 plánujú expandovať do novej produktovej kategórie.
V rámci strategického rozvoja menoval ekosystém zariadení, ktorý má byť popri smartfónoch zastúpený hardvérom takzvaného internetu vecí. Popri zariadeniach pre domácnosti môžeme v tejto kategórii nájsť inteligentné slúchadlá, náramky a, samozrejme, hodinky.
Podľa dokumentácie to vyzerá, že hodinky pre Poco vyrobí šanghajská firma 70mai, dlhodobý partner materskej spoločnosti Xiaomi. Z výrobných liniek 70mai schádzajú najmä cenovo dostupné palubné kamery do áut.
Záznam z certifikácie EEC neuvádza, kedy by mohli byť inteligentné hodinky predstavené, respektíve uvedené na trh. Na ďalšie indície si musíme počkať. Hodinky od Poco by mohli zaujať totožnou koncepciou ako jeho smartfóny. Očakávania smerujú k priateľskej cene, za ktorú zákazník dostane viac ako len kompromisnú výbavu a funkcie.
Mimochodom, tablet dcérska značka Xiaomi (zatiaľ) nechystá. Zástupca značky Angus Ng potvrdil, že takýto produkt v dohľadnej dobe na trh neprinesú. Aj keď si firma uvedomuje, že záujem o tablety počas pandémie výrazne vzrástol, v súčasnosti považuje trh v tomto odvetví za preplnený. Expanzia do takejto kategórie by preto bola pre Poco v súčasnosti náročná.