Značka GoPro je nekorunovaným kráľom akčných kamier. V súčasnosti má v ponuke dve riešenia – model Hero Black a 360-stupňovú kameru označenú ako Max. V minulosti bol výber pestrejší, zadovážiť sa dali kamery s označením White, Silver alebo kompaktnejšie verzie Session bez zadného displeja.
Namiesto servírovania cenovo dostupnejších zariadení GoPro v posledných rokoch predstavuje iba vlajkovú loď Hero Black s tým, že v predaji ponecháva jej predchádzajúce generácie so zníženou cenou.
GoPro ale pripravuje v produktovej stratégii zmeny, ako prezradil generálny riaditeľ a zakladateľ Nick Woodman počas prezentácie hospodárskych výsledkov firmy. Spoločnosť má v pláne rozšíriť súčasnú ponuku o dve nové kamery, informuje The Verge.
O návrat k lacnejším riešeniam v podobe kamier nižšej triedy ale nepôjde. Zákazníkom chce výrobca ponúknuť špecializované kamery, ktoré majú za cieľ apelovať na úplne iných zákazníkov než tých, ktorí si kupujú kamery Hero Black a Max.
Vyzerá to, že sa bude značka GoPro profesionalizovať. Výrobca nechce mať v ponuke iba kameru, ktorá je vhodná pre každého. Woodman ju prirovnal k univerzálnemu švajčiarskemu nožíku. Chcú vyrobiť prémiovú kameru určenú pre špecifické spôsoby využitia.
Žiadne konkrétnosti ale šéf spoločnosti neprezradil. O tom, čo sa chystá, tak môžeme iba špekulovať. Isté ale je, že novinky budú založené na súčasných technológiách GoPro. To dáva zmysel. Obrazová kvalita kamier je rok od roku lepšia, väčší krok vpred predstavuje aj nový čipset GP2, ktorý si odbil premiéru v najnovšej generácii kamery Hero 10 Black.
Okrem dvoch nových zariadení GoPro predstaví aj úplne novú desktopovú aplikáciu (s predplatným) a rozšírenie cloudových funkcií. Ako sa už stalo neraz, nové produkty by mohli v predstihu odhaliť technologickí informátori. Istý čas ale ešte potrvá, kým sa tak stane.