Len minulý mesiac sme sa stali svedkami najväčšej hernej akvizície v histórii, keď Microsoft odkúpil štúdio Activision Blizzard za 68,7 miliárd dolárov. Výrobca konzol PlayStation, japonské Sony, teraz vracia úder. Hoci nie je taký drahý, určite je zaujímavý.
Spoločnosť Sony Interactive Entertainment oznámila, že za 3,6 miliardy dolárov kupuje firmu Bungie, ktorá je podpísaná pod titulmi Halo a Destiny. Po uzavretí dohody bude Bungie fungovať ako nezávislá dcérska spoločnosť Sony, uvádza server Gamesindustry.
Súčasný šéf štúdia Pete Parsons na svojej pozícii zostáva, čo platí aj pre zvyšok aktuálneho manažérskeho tímu. Bungie zostane multiplatformovým štúdiom, nové hry môže vyvíjať a vydávať naďalej nezávisle.
Generálny riaditeľ Sony Jim Ryan uviedol, že akvizícia predstavuje dôležitý krok v ich stratégii rozširovania dosahu platformy PlayStation na oveľa širšie publikum.
Vyzdvihol dôležitosť existujúcej komunity hráčov, ako aj cieľ podporovať firmu Bungie v raste, aby sa z nej stala celosvetová multimediálno-zábavná spoločnosť. Spoločne chcú vytvoriť to najlepšie miesto pre hranie videohier.
Len pre poriadok, titul Destiny 2 akvizícia neovplyvní. Zostáva na všetkých platformách, kde bude naďalej podporovaný.
Začiatok tohto roka sa nesie v znamení výrazných (obchodných) otrasov vo videohernom priemysle. Ako sme uviedli v úvode, softvérový gigant Microsoft odkúpil za 68,7 miliárd dolárov štúdio Activision Blizzard.
V rámci rekordného obchodu sa dostal k značkám ako World of Warcraft, Diablo, StarCraft či dokonca Call of Duty. Tieto hry sa ale nestanú exkluzívnou záležitosťou konzol Xbox. Aspoň nie v blízkej budúcnosti.
Riaditeľ konzolovej divízie Microsoftu Phil Spencer potvrdil zámer dodržať všetky existujúce dohody, ako aj túžbu ponechať hru Call of Duty na platforme PlayStation.
V januári okrem toho prebehla akvizícia vývojárskeho štúdia Zynga. Odkúpila ho spoločnosť Take-Two za 12,7 miliardy dolárov. Tá sa môže popýšiť hrami ako GTA, Red Dead Redemption, BioShock či Borderlands.
Zynga, naopak, prerazila s mobilnými titulmi či hrami na sociálnych sieťach. Medzi najznámejšie parí Farmville alebo Words with Friends.