Spoločnosť Google začala v minulom roku koncovým používateľom automaticky zapínať dvojstupňové overenie (2FA). Ide o funkciu, ktorá výrazne zlepšuje zabezpečenie účtu a prihlasovanie do rôznych online služieb.
Google aktivoval dvojstupňové overenie vo viac ako 150 miliónoch účtov, čomu sa nevyhli ani 2 milióny používateľov zaregistrovaných do partnerského programu YouTube. Spoločnosť teraz hlási, že jej bezpečnostná iniciatíva priniesla ovocie.
Vo svojom blogu uvádza, že v skupine používateľov so zapnutým 2FA zaznamenala výrazne menej úspešných kybernetických útokov na jednotlivé účty. V porovnaní so skupinou, ktorá dvojstupňové overenie zapnuté nemá, počet napadnutých účtov klesol o 50 percent.
Google údaj zverejnil pri príležitosti medzinárodného Dňa pre bezpečnejší internet, pričom zdôraznil, že v automatickej aktivácii dvojstupňového overovania bude pokračovať aj v roku 2022. Koľkým ďalším účtom chce overenie v dvoch krokoch zapnúť ale neprezradil.
Uvedený pokles pekne ilustruje, ako efektívna môže byť druhá vrstva zabezpečenia pri ochrane osobných údajov a dát obsiahnutých v každom účte. Overenie v dvoch krokoch dokáže zabrániť útočníkom vo vstupe do účtu aj v prípade, že poznajú prihlasovacie meno a heslo.
Po zadaní týchto údajov musí používateľ svoju totožnosť ešte potvrdiť overovacou SMS správou, potvrdením výzvy doručenej na príslušné zariadenie, hardvérovým bezpečnostným kľúčom alebo aplikáciou Authenticator.
Google používateľom v rámci zlepšenia zabezpečenia zároveň odporúča, aby používali aj Správcu hesiel, ktorý je zabudovaný priamo do prehliadača Chrome a aplikácie Google. Správca dokáže generovať veľmi silné heslá bez toho, aby si ich musel používateľ pamätať.
Bezpečnostnou stálicou je potom nástroj na kontrolu zabezpečenia účtu (TU), kde si môžu používatelia skontrolovať uložené heslá, aplikácie a weby, ktoré pristupujú k osobným údajom, zariadenia prihlásené do účtu Google a ďalšie náležitosti spojené s ochranou dát.
Na tomto mieste si môže používateľ sám aktivovať ochranu dvojstupňovým overením, pokiaľ tak doposiaľ nespravil. Ak tak neučiní, Google to skôr či neskôr spraví sám.