Hudobná služba Apple Music bola od roku 2015 k novým používateľom štedrá. Vyskúšať si ju mohli zadarmo, a to po dobu až 3 mesiacov. S obsahom a funkcionalitou služby sa tak mohol zákazník oboznamovať celý štvrťrok, než ho dobehlo predplatné.
Službu Apple Music si však môžu noví zákazníci po novom vyskúšať iba počas 1-mesačného skúšobného obdobia. Spoločnosť bezplatnú skúšobnú dobu skrátila v tichosti, na zmenu upozornil server MacRumors.
Badať ju na trhu v Spojených štátoch, Kanade, Austrálii, Spojenom kráľovstve, Japonsku a ďalších krajinách. Výnimkou však nie je ani Slovensko. O 1-mesačnom skúšobnom období zadarmo informuje aplikácia aj v našich končinách.
Cena predplatného zostáva na rovnakej úrovni. Pre jednotlivcov to je 5,99 eur mesačne, pre rodiny so 6 členmi 8,99 eur mesačne a pre študentov 2,99 eur mesačne. Individuálny bonus v podobe dlhšieho bezplatného obdobia môžu získať tí spotrebitelia, ktorí si zakúpia nové zariadenie od Apple, napríklad bezdrôtové slúchadlá.
Apple Music je druhou najpopulárnejšou hudobnou službou sveta, podľa Midia Research jej patrí 15-percentný podiel na trhu. Kráľom zostáva Spotify s podielom 31 %. Tá na vyskúšanie jej schopností ponúka skúšobné obdobie 1 mesiac. Apple tak úhlavného konkurenta v tomto smere dorovnal.
Aj keď Apple skúšobné obdobie skrátil, stále je asi dostatočne dlhé na to, aby sa nový zákazník vedel rozhodnúť, či bude za službu platiť, alebo sa prípadne poobzerá po konkurencii.