Vianočné obdobie je pre výrobcov elektroniky jedným z najobľúbenejších období v roku. Pod stromčekom si totiž v mnohých prípadoch ľudia nachádzajú darčeky práve z tohto segmentu, pričom inak tomu nebolo ani koncom 2021.
Nie každý výrobca sa chváli výsledkami dosiahnutými počas vianočných sviatkov. Apple je však iný a má na to pádny dôvod. Americký gigant mal cez Vianoce predať až 40 miliónov smartfónov z radu iPhone 13, píše server MacRumors odvolávajúci sa na informácie od analytika Daniela Ivesa z Wedbush.
Dopyt po nových iPhonoch však neustal ani po Vianociach, pričom momentum si udržal aj pri vstupe do 2022. V poslednom kvartáli mal dopyt výrazne prevyšovať ponuku, čo viedlo k dlhším čakacím dobám. V prvej polovici aktuálneho roku sa však majú problémy v dodávateľskom reťazci postupne vyriešiť či zmierniť, čo je pre Apple skvelá správa.
Ives tvrdí, že približne 240 miliónov z celkovo 975 miliónov užívateľov iPhonov na celom svete v priebehu posledného tri a pol roka presedlalo na novšiu verziu. Toto číslo by malo počas prvých mesiacov 2022 ešte narásť, pričom očakávania sa spájajú aj s potenciálnou treťou generáciou cenovo dostupného iPhone SE. Za ním, počas leta, by malo nasledovať predstavenie vôbec prvého AR headsetu značky Apple.
Služby sú pre Apple zlatou baňou
Apple sa náramne darí nielen v oblasti smartfónov, ale aj služieb ako Apple Music, iCloud, Apple TV+ či Apple Fitness+. Tento segment má predstavovať hodnotu až 1,5 bilióna amerických dolárov, čiže okolo 1,3 bilióna eur.