Spotify si aj naďalej drží svoju dominantnú pozíciu na trhu so službami pre streamovanie hudby. Podľa výsledkov z druhého kvartálu 2021, na ktoré upozornil portál MacRumors, mal na trhu viac než dvojnásobné zastúpenie v porovnaní s druhou najobľúbenejšou službou v tomto odvetví, Apple Music.
Celkovo má služby na streamovanie hudby využívať 532,9 milióna ľudí po celom svete. Počas sledovaného obdobia, ako sme už spomenuli v úvode, sa najviac darilo Spotify, ktorý si z koláčového grafu odkrojil takmer tretinový, presnejšie 31 % podiel. Na druhom mieste sa umiestnil konkurenčný Apple s jeho Apple Music, a to s podielom 15 %.
Len dve služby si tak pripisujú necelú polovicu z celého trhu. Tretiu priečku obsadila služba Amazon Music s podielom 13 %, čo je oproti Apple Music veľmi tesný rozdiel. To isté platí aj Tencent Music. Zvyšné pozície si rozdelili služby YouTube Music (8 %), NetEase (6 %), Deezer (2 %), Yandex (2 %) a „ostatné“ (10 %).
Prekvapivo, YouTube Music si ako jediná služba zo zoznamu počas sledovaného obdobia polepšila, najväčšej popularite sa má tešiť zo strany mladších používateľov, predovšetkým mileniálov. „Google bol kedysi v tomto priestore pozadu, avšak s debutom YouTube Music úplne otočil svoju situáciu, pričom v priebehu 12 mesiacov si polepšil o viac ako 50 %,“ stojí v správe od Midia Research, ktorá sa zasluhuje o tento prieskum.
Čo sa týka trhu ako takého, ku koncu druhého kvartálu 2021 mal vzrásť o 109,5 milióna užívateľov, čo značí približne 26 % medziročné prilepšenie.