Apple v poslednom kvartáli skóroval. V polovici septembra, len niečo okolo dvoch mesiacov pred Vianocami, predstavil svoj najnovší rad vlajkových smartfónov, a to iPhone 13. Štyri zariadenia takmer okamžite prilákali kvantá zákazníkov. Len počas vianočných sviatkov sa ich malo predať vyše 40 miliónov kusov.
iPhone 13 však zaznamenával úspechy počas celého konečného obdobia minulého roku, píše 9to5Mac. Podľa analytickej spoločnosti Canalys si mal Apple počas štvrtého kvartálu 2021 pripisovať na svetovom trhu so smartfónmi približne 22 % podiel, a teda sa umiestnil na prvej priečke. Náskok však nemal veľký. Tesne za ním sa s 20 % podielom umiestnil juhokórejský Samsung. V rovnakom období minulého roku to vyzeralo podobne, avšak Apple mal o 1 % viac a Samsung zas o 3 % menej (23 % oproti 17 %).
Tretiu priečku obsadil čínsky výrobca Xiaomi, a to s podielom 12 %, pričom rovnaký výkon podal aj v rovnakom období počas 2020. Zemiakovú medailu získala spoločnosť Oppo s podielom 9 %, čo je o 1 % menej než v Q4 2020. Top päťku uzatvára značka Vivo s 8 % podielom. Čo sa týka OnePlus, výsledky tohto výrobcu boli zahrnuté pod Oppo.
Pre Apple ide o veľký úspech, ktorý sa mu podarilo dosiahnuť aj napriek problémom v dodávateľskom reťazci a ďalším krízam, ktoré aktuálne zmietajú technologickým svetom. Tie mali technologického giganta stáť miliardy dolárov.