Pandémia koronavírusu ovplyvnila azda každý jeden aspekt bežného ľudského života, predovšetkým však ten kultúrny. Uvaľovali sa reštrikcie, ktoré nás prinútili mesiace sedieť doma, čím sa u mnohých vytvoril deficit zvyčajne bežného spoločenské kontaktu. A povedzme si úprimne, kto si raz za čas rád nevybehne so známymi na pár pív?
S príchodom pandémie sa žiaľ aj táto aktivita citeľne obmedzila. Existuje však kuriózna alternatíva, na ktorú sa mnohí nepochybne obrátili aj počas pandémie – mobilná aplikácia iBeer. Tá vznikla pod rukami vývojára a zakladateľa Hottrix, Stevea Sheratona.
iBeer, ako naznačuje samotný názov, je aplikácia dostupná len pre smartfóny iPhone. Displej vášho smartfónu premení na pohár s lahodným pivom, ktoré môžete voľným tempom popíjať. Samozrejme, len virtuálne.
Práve táto aplikácia sa tešila a teší obrovskému úspechu. Sheraton v rozhovore pre MEL potvrdil, že iBeer počas svojho najúspešnejšieho obdobia denne vynáša 10 až 20 tisíc dolárov (8,9 až 17,7 tisíca eur).
Dlhá a úspešná história
Vznik aplikácie sa datuje ešte do obdobia, kedy éra smartfónov bola ešte v plienkach, konkrétne do roku 2007. Sheraton v tom čase nahral na YouTube video, v ktorom pije pivo prostredníctvom svojho telefónu. Na jeho prekvapenie sa z neho stal obrovský úspech, pričom ľudia vo veľkom žiadali, aby mali takúto možnosť aj na svojich zariadeniach.
„Bol som na mizine, snažil som sa prežiť, žil som u priateľa na gauči a odrazu malo to video milióny pozretí, čo bolo v roku 2007 veľa,“ povedal. „Ľudia ma prosili, aby som túto „vec“ dostal aj do ich telefónov – pojem „aplikácia“ vtedy ešte nepoznali.“ Súbor s predmetným videom začal predávať za necelé 3 doláre (2,7 eur). Veci nabrali spád po tom, ako ho oslovila spoločnosť Apple, ktorá v tom čase uvádzala na trh iPhone.
Sheraton naprogramoval aplikáciu tak, aby využívala akcelerometer v smartfónoch na aktiváciu zackyklených videí a sekvencií, čo je dôvod, prečo pivo vyzerá tak realisticky. Celý jeden rok dokonca obsadzovala prvú priečku v obchode App Store, pričom už v roku 2014 prekonala neuveriteľných 90 miliónov stiahnutí, píše iMore.