Operátor 4ka doplnil prevádzkové údaje zo Štedrého dňa číslami, ktoré pre zmenu prislúchajú prelomu rokov 2021 a 2022. Silvestrovská a Novoročná prevádzka v sieti 4ky sa rovnako niesla v znamení vysokej spotreby dát, ale tiež pretelefonovaných minút a odoslaných SMS správ.
Operátor pripomenul, že počas roka získal do svojich radov desaťtisíce nových zákazníkov, ktorých je dnes spolu už takmer 600 tisíc. Zákazníci sa pri volaní ani využívaní dát podľa 4ky obmedzovať nemusia, čo sa prejavilo aj v aktuálnej štatistike.
Počas Silvestrovskej noci a skorého novoročného rána zákazníci 4ky pretelefonovali viac ako 2,77 milióna minút, odoslali 1,31 milióna SMS-iek a preniesli až 149,6 TB dát.
Tento rok sa celkový počet prenesených SMS správ zvýšil v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 3 %, a to napriek tomu, že operátor vidí silný trend prechodu k používaniu rôznych mobilných komunikačných aplikácií.
Zároveň priemerná dĺžka hovorov počas Silvestra bola takmer dve minúty (118 sekúnd), pričom počet uskutočnených hovorov stúpol o 9,6 %. Objem prenesených dát počas Silvestra dosiahol medziročný nárast o 12,7 %.
„Novoročná prevádzka je pre nás benchmarkom, podľa ktorého môžeme povedať, že naši zákazníci strávili Silvester s mobilným telefónom v rukách, či už volali svojim blízkym, písali novoročné vinše, pozerali internetovú TV v mobile alebo sledovali a zdieľali posledné okamžiky roka 2021 a tie prvé z roku 2022 na sociálnych sieťach.
Maximum hovorov sa uskutočnilo medzi polnocou a jednou hodinou ráno, pričom objem hlasovej prevádzky v prvú hodinu po polnoci, voči hodine pred polnocou, dosiahol až 5,22-násobok.
Absolútnu špičku volaní sme zaznamenali na Nový rok 15 minút po polnoci. Pre zaujímavosť, nárast hlasovej prevádzky bol až 27-násobný oproti rovnakému času 15 minút po polnoci na Silvestra. Taktiež SMS prevádzka narástla až 4,5 násobne počas prvej hodiny po polnoci oproti priemeru počas predošlého dňa“ povedal Patrik Kollaroci, technický riaditeľ 4ka.
Vianoce
V priebehu Štedrého dňa zákazníci 4ky pretelefonovali 2,28 milióna minút, pričom priemerná dĺžka štedrovečerného hovoru bola 140,8 sekúnd. Čo sa týka krátkych textových správ, tých Štvorkári odoslali dovedna 1,82 milióna.
Spotreba dát v sieti operátora dosiahla počas 24. decembra 133,8 TB. V medziročnom porovnaní to predstavuje nárast o 13,8 percenta. ďalšie podrobnosti nájdete v minulom článku. Ostatní operátori svoje prevádzkové údaje nezverejnili.