Taxislužba G7 pôsobiaca vo francúzskom Paríži prevádzkuje jednu z najväčších flotíl elektromobilov Tesla na svete. Okrem Modelov S používa na prepravu zákazníkov kompaktnejší Model 3 v počte niekoľkých desiatok kusov. Tie však taxislužba prestala používať.
Dôvodom je vážna nehoda. Vodič parížskej taxislužby jazdiaci na elektromobile Tesla Model 3 nezvládol riadenie, zrazil cyklistu, niekoľkých chodcov a vzápätí narazil do dodávky.
Udalosť sa odohrala 11. decembra. Vodič nebol v čase nehody v práci, vozidlo používal na súkromný účel, ako informuje server electrek.co. Dodáva, že nehoda si vyžiadala jednu obeť a 20 zranených.
Vodič elektromobilu sa nezranil. Po nehode uviedol, že vozidlo malo technickú poruchu, ktorá podľa neho spôsobila, že Model 3 začal samovoľne zrýchľovať. Taxislužba G7 po tomto incidente rad uvedených elektromobilov vyradila z prevádzky do času, kým sa nehoda nevyšetrí. V spoločnosti Model 3 používalo 37 vodičov.
Taxislužba G7 využíva aj 50 elektromobilov Tesla Model S. Tie zatiaľ zostávajú v prevádzke. Francúzske zastúpenie spoločnosti Tesla sa vyjadrilo, že nič nenasvedčuje tomu, že nehodu spôsobil technický problém elektromobilu. Na viac informácií si musíme počkať, podrobnosti by malo odhaliť už prebiehajúce vyšetrovanie.
Server electrek.co pripomína, že správy o náhlom a neúmyselnom zrýchlení elektromobilov známej automobilky nie sú nové. Rovnaké tvrdenia v minulom roku preveroval americký Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA), učinil tak na základe 127 sťažností od spotrebiteľov.
Medializácii sa nevyhol ani prípad juhokórejskej celebrity, speváka a herca Ji Chang Sona, ktorý tvrdil, že jeho Model X samovoľne zrýchlil po tom, ako vchádzal na príjazdovú cestu. Rozmerné SUV zastavila až stena garáže.
Ji Chang Son automobilku Tesla zažaloval, tá však vinu odmietla. Podľa nej vozidlo nemalo žiadnu technickú poruchu a okrem toho obvinila herca, že chce využiť svoj status známej osobnosti na to, aby ju poškodil.
V minulom roku si na Teslu posvietil aj nemecký súd. Rozhodol, že používanie termínu „autopilot“ v súvislosti s asistovanou jazdou je zavádzajúce. Marketing firmy podľa súdu naznačuje, že jej autá jazdia samé, čo nie je pravda.