Tablety trochu odsunuli do úzadia smartfóny s čoraz väčšou obrazovkou, hoci svoje pevné miesto na trhu stále mali. Záujem o tento typ zariadení oživila pandémia. Kvôli práci z domu a vzdelávaní na diaľku nestúpol dopyt len po tabletoch, ale aj prenosných počítačoch.
Zvýšený záujem o tablety badať aj na slovenskom trhu. Spoločnosť Lenovo, ktorá patrí medzi najväčších výrobcov tabletov a notebookov, sa pochválila, že sa ich mobilným zariadeniam s väčšou obrazovkou na Slovensku darí.
Výrobca informoval, že na Slovensku zaznamenal v kategórii tabletov rekordný, až 54,9 % podiel na trhu. Ide pritom o najvyšší podiel z celého EMEA regiónu, pod ktorý spadá oblasť Európy, Blízkeho východu a Afriky.
Nadpolovičný podiel na slovenskom trhu s tabletmi dosiahlo Lenovo v 2. kvartáli fiškálneho roka 2021/2022. Podľa údajov zverejnených výrobcom patril spoločnosti Apple v tomto období 22-percentný podiel na trhu. Tretie miesto si pripisujú tablety Samsung s podielom 13,4 %. Necelé 3 % získali Huawei a TCL.
Vladimír Varzaly, manažér spoločnosti Lenovo Slovakia pripisuje úspech na slovenskom trhu neustálym inováciám, ktoré robia z ich tabletov univerzálnejšie a prístupnejšie zariadenia pre všetkých používateľov.
Z pohľadu celosvetového trhu vládne kategórii tabletov spoločnosť Apple so svojimi iPadmi. Odhady výskumnej agentúry IDC za 2. štvrťrok tohto roka, teda od apríla do júna 2021, ukázali, si kalifornský výrobca pripísal podiel na trhu na úrovni 31,9 %.
Samsung dosiahol 19,6 % a spoločnosť Lenovo 11,6 %. Štvrtú a piatu pozíciu si podelili tablety od Amazonu a Huawei. Pre tabety iPad išlo zároveň o najúspešnejší 2. kvartál za posledných 10 rokov, ako uviedol šéf firmy Tim Cook.