Analytická platforma Sensor Tower zhodnotila pomery na trhu s mobilnými aplikáciami a hrami za rok 2021. Čerstvo publikovaná správa ukazuje, že počet prvých inštalácií oproti minulému roku vzrástol iba o pol percenta, na 143,6 miliárd. Spotrebiteľské výdavky ale stúpli až o 19,7 %. Ľudia investovali do nákupu prémiových aplikácií alebo položiek, ktoré obsahujú, rekordných 133 miliárd dolárov.
Sensor Tower sa vo svojej správe prirodzene venoval dvom najväčším aplikačným ekosystémom – Apple App Store a Google Play Store. Obchody s aplikáciami tretích strán neskúmal.
V uvedených výnosoch nie sú zahrnuté dane, reklamy zobrazujúce sa v aplikáciách alebo platby v e-commerce segmente, ako napríklad úhrady za objednané jedlo cez donáškové aplikácie, platby za tovar v aplikácii Amazonu či napríklad zaplatené cestovné cez Lyft, Uber a podobne.
Trend sa tento rok nezmenil. Najviac prostriedkov na aplikácie a hry používatelia minuli v obchode Apple App Store. Oproti roku 2020 výdavky stúpli o 17,7 %, na 85,1 miliardy dolárov, odhaduje Sensor Tower. Polepšil aj obchod Play, a to o 23,5 %. Vygeneroval 47,9 miliárd amerických dolárov.

Najvyššie zárobky si pripisuje aplikácia sociálnej siete TikTok, ide zároveň o najsťahovanejšiu aplikáciu tohto roka, ak zohľadníme aktivitu v obchod hlavných aplikačných obchodoch. Za prvých 11 mesiacov roka dosiahol TikTok príjmy vo výške 2 miliárd dolárov, čo predstavuje medziročný nárast o 67 %.

V rebríčku najlepšie zarábajúcich aplikácií zostávajú známe mená ako Google One, YouTube, zoznamka Tinder a miesto sa ušlo aj Netflixu. Kompletný rebríček vidíte na snímke v texte.

Samostatnou kategóriou sú mobilné hry, ktoré majú významný podiel (67,4 %) na celosvetových príjmoch z aplikácií. Kvalifikovaný odhad analytikov hovorí o spotrebiteľských výdavkoch v objeme 89,6 miliárd amerických dolárov. Ide o medziročný nárast o 12,6 %.
Ak ich rozdelíme podľa obchodov, do hier v obchode Apple App Store mobilní hráči vložili 52,3 miliárd dolárov. Hry v Google Play vytiahli z platobných kariet 37,3 miliárd dolárov.

Za aké hry hráči v uplynulých 11 mesiacoch zaplatili najviac? iPhony ovládla hra Honor of Kings, ktorá vygenerovala 2,9 miliardy dolárov. V obchode Play je najziskovejším titulom Coin Master od Moon Active, zarobil 912 miliónov dolárov. Celkovým príjmom kraľuje battle royale hit PUBG Mobile.
Titul je zároveň najsťahovanejšou hrou v Apple App Store. V Google Play si prvenstvo vyslúžila hra Garena Free Fire.

Mobilné trendy v roku 2021 naďalej ovplyvňovala pandémia. Ľudia pracovali z domu, vzdelávali sa na diaľku, nakupovali online a komunikovali cez konferenčné aplikácie. Čas si krátili online zábavou, hrami a online službami zameranými na hudbu, filmy a seriály.