Mobilný operátor 4ka zverejnil prevádzkovú štatistiku zo Štedrého dňa, ktorá ukazuje, že jeho zákazníci využili svoje paušály a mobilné služby naplno. S blízkymi, priateľmi a rodinou sa spojili pomocou hlasových hovorov, krátkych textových správ, ale aj dát.
Zákazníci štvrtého operátora počas Vianoc pretelefonovali 2,28 milióna minút, pričom priemerná dĺžka štedrovečerného hovoru bola 140,8 sekúnd, informuje 4ka. Priemerná dĺžka hovoru sa oproti minulému roku, kedy dosiahla 162,5 sekundy, mierne skrátila.
Počet vykonaných hovorov počas 24. decembra 2021 však stúpol medziročne o 11,7 percenta.
Klasické SMS-ky neprestávajú ustupovať komplexnejším komunikačným aplikáciám využívajúcim online pripojenie. Svoje miesto na trhu ale stále majú. Zákazníci 4ky počas Štedrého dňa poslali 1,82 milióna krátkych textových správ (vlani 1,972 milióna SMS).
Patrik Kollaroci, technický riaditeľ mobilného operátora 4ka uviedol, že 24. decembra zaznamenali spotrebu dát na úrovni 133,8 TB. V medziročnom porovnaní to predstavuje nárast o 13,8 percenta. Dodal, že spotreba dát v medzinárodnom roamingu oproti minuloročnému Štedrému dňu medziročne narástla až 2,67 násobne.
Najviac si ľudia medzi sebou volali medzi 10. a 11. hodinou dopoludnia, celkovo vtedy spolu pretelefonovali 232 tisíc minút. Ide o rovnaký časový úsek ako pred rokom, ale objem minút medziročne počas tejto hodiny stúpol o 2 percentá.
Naopak, útlm hlasovej prevádzky nastal medzi 17. a 18. hodinou, kedy si zákazníci zasadli za štedrovečerné stoly. Druhý vrchol hlasovej prevádzky bol zaznamenaný o 20. hodine.
Mobilná dátová prevádzka dosiahla vysoké hodnoty od 10. hodiny doobeda, pričom jej objem mal relatívne rovnaký a stabilný trend počas celého dňa. Vrchol mobilnej dátovej prevádzky bol zaznamenaný medzi 20. a 21. hodinou.
Mierny pokles dátovania nastal medzi 17. a 18. hodinou, čo je tradične okamih štedrej večere. Ďalší pokles spotreby dát spoločnosť zaznamenala až po 23. hodine.
Operátori Orange, Telekom a O2 si čísla nechávajú pre seba, prevádzkové údaje zo Štedrého dňa nezverejnili.
„V druhom kole“ by sme mali dostať aj informácie zo silvestrovskej hlasovej, textovej a dátovej prevádzky. Koniec roka je rovnako spojený s intenzívnejším využívaním mobilných služieb operátorov.