Server YouTube v marci tohto roka oznámil, že v rámci testu vyskúša pri videách nezobrazovať počty negatívnych reakcií – označení „Nepáči sa mi“.
Experiment prebiehal v úzkej skupine používateľov a vznikol na základe spätnej väzby od tvorcov obsahu, ktorí sa sťažovali, že ich videá dostávajú množstvo negatívnych reakcií neoprávnene.
Tvorivá konkurencia či diváci mimo cieľovej skupiny totižto videá neraz úmyselne hodnotili negatívne, čo mohlo spôsobiť, že sa nezobrazovali v odporúčaniach. YouTube v marci hovoril o cielených kampaniach, v rámci ktorých sa negatívne reakcie rozdávali ako na páse.
Ako experiment dopadol? Údaje ukázali, že vypnutie počítadla označení „Nepáči sa mi“ naozaj viedlo k tomu, že tvorcovia obsahu čelili menšiemu počtu útokov. YouTube vo svojom blogu uvádza, že k obťažovaniu negatívnymi reakciami dochádza vo väčšej miere na menších kanáloch, teda tých, ktoré majú menej odberateľov.
Na základe výsledkov z testovania YouTube skryje počty negatívnych reakcií pri všetkých videách. Počet označení „Nepáči sa mi“ uvidí len autor videa, ktorý ho na server nahral. Verejnosť – diváci a odberatelia – tento údaj už neuvidia.
Táto zmena server YouTube asi nezbaví pálčivejších problémov, akými je útočný či polarizujúci obsah alebo dezinformácie, ktoré môžu radikalizovať ľudí podobne, ako sa to deje na Facebooku.
Pomôže ale začínajúcim a menším tvorcom obsahu, ktorí sú predmetom častého a hlavne cieleného bombardovania negatívnymi reakciami.
Len pre istotu dodáme, že tlačidlo „Nepáči sa mi“ spod videí nezmizne, svoj názor tak budete môcť vyjadriť aj naďalej. Počet takýchto označení ale verejný nebude, uvidí ho len autor v Štúdiu YouTube.
Pri tejto príležitosti si môžeme pripomenúť video, ktoré získalo v histórii video platformy najväčší počet negatívnych reakcií.
Paradoxne, ide o video, ktoré v roku 2018 vzniklo z iniciatívy YouTube. Rekapitulačné video YouTube Rewind s Willom Smithom a ďalšími hviezdami vyfasovalo od divákov 19 miliónov palcov dole.