V Číne čoskoro vypukne Double 11, neoficiálna prázdninová a nákupná sezóna, počas ktorej spoločnosti budú nielen vo veľkom predávať, ale aj vo veľkom informovať o svojich dávnejších i menej dávnych úspechoch. Poniektorí však už čakanie nevydržali a pochválili sa už teraz, ako napríklad Xiaomi.
Čínsky výrobca prostredníctvom sociálnej siete Weibo prehlásil, že k 5. novembru dokázal vďaka lákavým zľavám zarobiť viac ako 10 miliárd čínskych jüanov, čo v prepočte vychádza na 1,35 miliardy eur. Túto čiastku sa mu podarilo získať v priebehu 5 dní od začiatku mesiaca. Hoci sezóna oficiálne štartuje až 11. novembra, zľavy a rôzne iné ponuky zo strany spoločností sa objavujú o trochu skôr, píše Gizchina.
Xiaomi má za svoj enormne veľký zárobok vďačiť predovšetkým smartfónom. Veľmi dobre sa však darilo aj televízorom, notebookom a inej malej spotrebnej elektronike.
Riaditeľ Redmi, Lu Weibing, tvrdí, že spoločnosť sa v budúcnosti viac zamerá na offline predaj. Jedným z interných cieľov Xiaomi má byť vybudovanie a otvorenie až 30 tisíc predajní v priebehu najbližších 2 až 3 rokov. Taktiež tvrdí, že Xiaomi Home prevezme zodpovednosť za predaj automobilov. Prvé vozidlo od Xiaomi by malo do štádia veľkovýroby vstúpiť v roku 2024.
Čo ďalej? Xiaomi má toho v pláne skutočne veľa, avšak jednou z jej najväčších ambícií je stať sa najväčším čínskym výrobcom smartfónov, a to už do 3 rokov. Aktuálne má tomuto trhu dominovať Vivo, ktoré tesne nasledujú spoločnosti Oppo a Honor.
Práve preto chce výrobca výrazne rozšíriť sieť offline predaja. Smartfóny v Číne sa totiž väčšinou nakupujú práve v kamenných obchodoch. Ak chce teda Xiaomi posilniť svoj vplyv a vyšplhať sa na prvú priečku, musí zamakať aj v tejto oblasti.