Hudobná služba Spotify predstavila tento rok v apríli predplatné podcastov. Tvorcovia tohto typu audio obsahu si tak môžu vybrať, ktoré epizódy sprístupnia bezplatne a ktoré za pravidelný mesačný poplatok.
Predplatné podcastov spustila hudobná služba najskôr na trhu v USA. Dnes však firma oznámila, že komerčný model zavádza do ďalších 33 krajín, medzi ktorými nechýba ani Slovensko a susedná Česká republika. Informuje o tom server TechCrunch.
Predplatné bude Spotify ponúkať prostredníctvom podcastovej platformy Anchor.
Spotify už dávno nie je iba o hudbe. Služba v posledných rokoch čoraz viac zameriava spoju pozornosť na podcasty, ktorých popularita medzi používateľmi rastie. Získava menších vydavateľov audio relácií a nadväzuje spolupráce s významnými autormi v tejto oblasti.
Speňaženie podcastov je témou snáď od dôb, kedy sa začali dostávať do popredia. Klasickým spôsobom je reklama, v tomto prípade logicky hlasová, ktorá podcast na určitú dobu preruší podobne, ako to je napríklad pri videách na YouTube.
Tvorcovia tiež môžu získavať prostriedky od fanúšikov. Obľúbenou cestou je napríklad služba Patreon, kde môžu autori podporovateľom sprístupňovať epizódy skôr než neplatiacim poslucháčom, poprípade pre nich pripravia exkluzívne relácie.
Predplatné podcastov je len prirodzeným vyústením snahy získať peniaze na ich výrobu a zároveň odmenu pre autorov. Spotify tvrdí, že do roku 2023 si z predplatného nevezme žiadnu províziu. Po uvedenom roku si plánuje účtovať poplatok vo výške 5 percent. Všetko ostatné získa autor.
Aktuálna expanzia robí zo Spotify priameho konkurenta pre Apple a jeho službu Apple Podcasts.