Obchod Google Play je oficiálnou vstupnou bránou do sveta aplikácií a hier určených pre zariadenia s operačným systémom Android. Jeho webová verzia ale medzičasom trochu zostarla. Google našťastie pripravil redizajn, ktorý mu navráti moderný vzhľad.
Google Play vo verzii pre web dostával posledných rokoch len čiastkové aktualizácie používateľského rozhrania, nič zásadnejšie sa v tomto smere neudialo. S novým vzhľadom by sme však mohli potykať už onedlho, niektorí používatelia sa s ním už stretli, ako informuje AndroidPolice.
Vyzerá to, že redizajn prebieha na taiwanskom a juhokórejskom trhu. V najbližšom období by sa mohol ukázať v ďalších krajinách. Podľa sprievodných obrázkov sa zdá, že nezostane kameň na kameni.
Z rozhrania zmizlo sivé pozadie a komplikovaný bočný panel, zmenilo sa rozloženie prvkov a tlačidiel, pribudlo vylepšené vyhľadávanie a odporúčania, ako aj filtre, ktoré roztriedia obsah aj podľa toho, či je určený pre smartfóny, televízory alebo trebárs hodinky. Položky obsiahnuté v postrannej sekcii Google presunie do prepínača účtov v pravom hornom rohu rozhrania.
Na jednom mieste tak používateľ nájde svoju knižnicu, pripojené zariadenia, odbery, spôsoby platby, históriu objednávok, nastavenia a všetko ostatné. Dá sa asi bezpečne predpokladať, že aj obchod Play Google prezlečie do tmavého motívu, ktorý bude voliteľný.
Zakomponoval ho azda do všetkých svojich služieb a aplikácií, obchod s aplikáciami, hrami a ďalším obsahom by výnimkou byť nemal. Celkovo má nová podoba obchodu pomerne blízko k jeho mobilnej verzii.
To, ako nový obchod Google Play vyzerá, môžete vidieť na snímkach obrazovky v texte. Popri vizuálnych zmenách zrejme dôjde aj k nejakej tej optimalizácii. AndroidPolice uviedol, že sa modernizovaný obchod načítava oveľa rýchlejšie ako jeho staršia verzia.
Aktualizácia by mala prebehnúť na strane servera, používateľ teda nemusí vykonať žiadne kroky na to, aby sa mu obchod Play zobrazil v prehliadači vo vynovenej podobe. Chvíľu si na ňu ale ešte počkáme.