Celosvetový trh so smartfónmi sa v posledných dvoch rokoch hýbe výraznejšie, čo spôsobuje pandémia COVID 19, nedostatok polovodičových súčiastok, ale aj odchod značky LG, ktorá rezignovala na podnikanie v oblasti smartfónov.
Dynamiku je vidieť najmä americkom trhu, čo dokazujú čerstvé čísla zverejnené prieskumnou agentúrou Counterpoint Research.
Prekvapila značka Motorola, ktorá v medziročnom zhodnotení posilnila svoju pozíciu, ale aj výrobca OnePlus, ktorý sa premiérovo dostal do prvej päťky najväčších výrobcov smartfónov na americkom trhu. Samozrejme, s prázdnou neodchádzajú ani hviezdy rebríčka, značky Apple a Samsung.
Motorola sa viac sústreďuje na produkciu modelov strednej triedy a lacnejších smartfónov, ktoré sa lepšie predávajú na rozvíjajúcich sa trhoch. V Amerike bola v tejto triede zariadení úspešnejšia značka LG, ktorá však v lete zastavila výrobu a opustila trh.
Už na 3. mieste
Podľa Counterpoint Research dosiahla Motorola na americkom trhu v treťom štvrťroku 2021 podiel na úrovni 8 %, čím si zabezpečila čestné 3. miesto. Najpredávanejšími sú smartfóny z kategórie Moto G, nedávno sa dostal na trh napríklad model G100.
Spoločnosť vyrába väčšinu svojich smartfónov v Číne, čiže jej podnikanie neovplyvnili odstávky výrobných závodov vo Vietname. Nedostatok polovodičových komponentov si ale nevyberá a z dlhodobého hľadiska s ním musí zápasiť aj Motorola.
OnePlus sa dokázal s podielom 3 % prebojovať do prvej päťky najväčších výrobcov smartfónov na americkom trhu. Výtlak však nestačil na to, aby zo 4. miesta odsunul tandem TCL/Alcatel. Podiel skupiny ale medziročne klesol zo 6 na 5 %.
Americkou jednotkou zostáva spoločnosť Apple s masívnym podielom na trhu 42 %. Na druhej pozícii figuruje juhokórejský gigant Samsung, jeho podiel na trhu v zámorí stúpol na 35 %.
Trh so smartfónmi v USA napriek pretrvávajúcemu nedostatku súčiastok vzrástol medzi kvartálne o 9 % a medziročne o 1 %. Nových zákazníkov vďaka odchodu LG získali najmä Motorola a Samsung. Apple v treťom kvartáli ťažil z predaja modelov iPhone 13, zhodnotili analytici z Counterpoint Research.