Spoločnosť Facebook, ktorá sa nedávno premenovala na Meta, má údajne v pláne otvoriť sieť fyzických, teda kamenných obchodov. Interné diskusie na túto tému mali začať ešte minulý rok, informuje TechCrunch.
Projekt zameraný na kamenné predajne doposiaľ nebol finalizovaný, čo znamená, že ešte stále ho môže Meta vyhodiť do koša. Čo však očakávať, ak tak nespraví a tento koncept skutočne prenesie do reálneho sveta?
Nepôjde o bežné obchody
Predajne spoločnosti Meta údajne nebudú vyzerať a fungovať ako iné generické obchody. Hlavným bodom sústredenia má byť poskytnutie zážitku pre zákazníka. Návštevníkom vraj budú predstavované a demonštrované najnovšie technológie z dielne divízie Reality Labs. Pod týmito technológiami si môžeme predstaviť napríklad VR headsety, ako je Oculus Quest (alebo Meta Quest), gadgety Portal určené na videohovory a konferencie či inteligentné okuliare, ktoré Meta vytvorila v spolupráci s Ray-Ban.
Ako píše denník The New York Times, cieľom predajní spoločnosti Meta je vzbudzovať „zvedavosť“ a „blízkosť“, a taktiež ponúknuť príjemnú atmosféru, v ktorej môžu zákazníci pohodlne experimentovať s rôznymi typmi produktov.
Meta Hub?
V rámci dizajnu má Meta uplatniť moderný a minimalistický prístup. A názov? V tomto ohľade má byť k dispozícii viacero možností, ako napríklad Facebook Hub, Facebook Commons, Facebook Innovations, Facebook Reality Store či From Facebook. Nakoľko sa ale spoločnosť premenovala, možno očakávať, že slovo „Facebook“ nahradí „Meta“.
Vôbec prvá kamenná predajňa spoločnosti by mala vyrásť v Burlingame v Kalifornii, kde sa nachádzajú aj kancelárie Reality Labs. Nie je však vylúčené, že sa v prípade úspechu sieť rozšíri do celého sveta.