Spoločnosť Samsung predstavila začiatkom roka lokalizačný prívesok SmartTag. O pár mesiacov neskôr, v apríli, s podobným zariadením vyrukoval aj konkurent Apple – nazval ho AirTag. Nápad sa očividne pozdáva ďalšiemu technologickému gigantovi, ktorým je Huawei.
Lokalizačné prívesky sú praktickým príslušenstvom. Používateľ ich jednoducho pripne na kľúče, peňaženku alebo napríklad batožinu a pokiaľ ich niekde zabudne alebo stratí, môže ich vyhľadať pomocou svojho smartfónu.
Výhodou je, že lokalizačné prívesky dokážu komunikovať s cudzími kompatibilnými zariadeniami. Ak sa bude niekto nachádzať v blízkosti strateného predmetu, jeho smartfón signál z prívesku zachytí a presnú polohu nahlási pôvodnému vlastníkovi.
Takýmto spôsobom rapídne stúpa šanca, že sa majiteľ ku svojim strateným kľúčom alebo taške dostane. Zdá sa, že rovnakú funkcionalitu ponúkne svojim zákazníkom aj firma Huawei.
Čínska spoločnosť si na Úrade Európskej únie pre duševné vlastníctvo zaregistrovala ochrannú známu na označenie S-Tag, ako zistili autori z holandského webu LetsGoDigital. Popis figurujúci v dokumentácii jednoznačne neuvádza, že ide o lokalizačný prívesok.
Mnoho noviniek
Hovorí sa v ňom o inteligentných okuliaroch, hodinkách, nositeľnom zariadení na sledovanie aktivity, stiahnuteľnom softvéri či meracom prístroji. Popis ochrannej známky pre Samsung SmartTag bola presnejší, priamo spomínal „elektronický prívesok“.
Napriek nejasnostiam sa asi môžeme spoľahnúť na to, že sa z S-Tagu vykľuje lokalizačný prívesok. Zmienky o inteligentných hodinkách môžu mať taktiež opodstatnenie. Huawei mal do konca roka predstaviť dvojicu nových hodiniek – Watch GT3 a Watch D.
Prvý menovaný model už predstavený bol, Huawei ho ukázal v priebehu októbra na tlačovom podujatí vo Viedni. Zostáva nám ešte model Watch D, ktorý by mohol byť predstavený spoločne s lokalizačným príveskom S-Tag.
S-Tag nemusí byť úplnou kópiou Galaxy SmartTag a Apple AirTag. O možných rozdieloch ale môžeme zatiaľ iba špekulovať, čo zatiaľ platí aj o samotnej existencii zariadenia. Počkať si musíme na ďalšie podrobnosti.
Na záver len pripomenieme, že lokalizačné prívesky nie sú absolútnou novinkou trhu. Už pár rokov ich predáva americká značka Tile, a to hneď v niekoľkých prevedeniach. Menšou nevýhodou samozrejme je, že ide o riešenie tretej strany.
Pre spotrebiteľov obývajúcich ekosystémy Samsung Galaxy a Apple je lepšie, ak si lokalizátor zadovážia u svojho výrobcu. Obzvlášť Apple vie ponúknuť relatívne vysokú spoľahlivosť vyhľadávania, keďže je do siete služby Nájsť zapojených niekoľko miliónov aktívnych zariadení po celom svete.