Rozbitý displej na drahom smartfóne nie je ničím príjemným. Technicky zdatní spotrebitelia si ho dokážu vymeniť v niektorých prípadoch aj doma, tí ostatní musia navštíviť servis. Či už ten oficiálny a značkový, ktorý býva spravidla drahší, alebo neautorizovaný.
O rozbitý displej na smartfóne Apple iPhone 13 sa budú musieť postarať iba pracovníci autorizovaných servisných stredísk. Pokiaľ by sa do výmeny obrazovky pustil niekto iný, musí počítať s tým, že zariadenie príde o funkciu Face ID, teda 3-rozmerné rozpoznávanie tváre.
Zistili to experti z portálu iFixit zaoberajúci sa opravami spotrebnej elektroniky, predajom náhradných dielov a tvorbou bezplatných servisných príručiek.
Pokiaľ by chcel niekto na novom displeji Face ID rozbehnúť, musel by doň z pôvodnej obrazovky prispájkovať miniatúrny mikrokontrolér. A to je operácia, ktorá je mimoriadne náročná.
Autorizovaný servis Apple si s takýmto neduhom hravo poradí, keďže má k dispozícii príslušný softvér, pomocou ktorého dokáže Face ID na novom displeji aktivovať.
iFixit sa domnieva, že toto obmedzenie zo strany Apple môže výrazne skomplikovať podnikanie servisov spotrebnej elektroniky.
Mnohé pracujú na profesionálnej úrovni, hoci nemusia byť súčasťou oficiálneho programu nezávislých poskytovateľov opráv spoločnosti Apple. Výmena displeja je pritom jednou z najčastejších opráv vykonávaných na smartfónoch.
Ak vás zaujíma, ako vyzerá zapojenie mikrokontroléra obrazovky iPhone 13, pozrite si video z dielne tvorcu iCorrect. Výmena obrazovky prebieha v niekoľkých krokoch, vyžaduje si čas a najmä špeciálne vybavenie.
Prevencia je najlepšou ochranou pred neočakávanými výdavkami na servisný zásah. K smartfónu, nech už akémukoľvek, si preto zadovážte kvalitné puzdro.