LG to tento rok naozaj nemal jednoduché. Kvôli nízkym predajom a s nimi súvisiacim dlhodobým stratám skoncoval s výrobou smartfónov. Túto smutnú správu zoficiálnil ešte 5. apríla.
Tento segment však pre juhokórejského výrobcu aj tak nebol dojnou kravou. Vychýrený je predovšetkým pre svoje špičkové televízory a taktiež plní úlohu dodávateľa displejov pre iných známych výrobcov smartfónov.
Prečo LG neuspel? Dôvodov bolo viacero
Prečo ľudia nekupovali smartfóny LG? Na túto otázku neexistuje jednotná, respektíve konkrétna odpoveď. Išlo skôr o súhru niekoľkých faktorov. Jedným z tých podstatnejších bola slabá konkurencieschopnosť. Zariadenia jednoducho neponúkali tak dobrý pomer cena/výkon ako konkurenčné produkty, ich názvy boli často mätúce a ruku k dielu priložila aj slabšia propagácia.
Najviac z radu vyčnievali tri produkty, a to prémiový mid-range LG Velvet, T-čkový LG Wing a LG Rollable, ktorý mal ponúknuť vysúvací displej. Ten sa však na trh nikdy nedopracoval a ani nedopracuje. Žiaľ, aj napriek značnej pozornosti od médií sa ani jedno z týchto zariadení (tie, čo boli predstavené) neuchytilo.
Hoci značka vo svete smartfónov nepatrila medzi špičku, svojím odchodom na trhu zanechala nemalú dieru, ktorú sa konkurencia snažila okamžite vyplniť. Do tejto skupiny spadá aj Google, ktorý si teraz, o 7 mesiacov neskôr, do LG tak trochu kopol.
Prečo presedlať na Google Pixel? Máte presne 113 dôvodov
Svetoznámy gigant tak urobil prostredníctvom 9-minútového videa, v ktorom opisuje presne 113 dôvodov, prečo by bývalí užívatelia LG mali presedlať na smartfóny Pixel, informuje PhoneArena. „113 dôvodov, prečo by ste mali prejsť na Google Pixel, keď výrobca vašich predošlých telefónov skončí s výrobou telefónov,“ zaznieva hneď na úvod.
Zvyšok videa však Google venuje len unikátnym funkciám a možnostiam, ktoré jeho smartfóny ponúkajú. Žiadny priamy útok na LG sa teda nekonal, no je viac než zrejmé, na koho spoločnosť odkazuje.
Je pozoruhodné, že takýto krok prišiel práve zo strany Google, nakoľko aj ten sa potýka s viacerými problémami. Všimnúť si ich môžeme aj pri jeho najnovšom rade, Pixel 6. Takmer okamžite po uvedení novej série na trh sa ukázalo, že spoločnosť nevyrobila dostatočný počet kusov, aby dokázala uspokojiť rastúci dopyt. Zariadenia sú nedostupné, pričom v extrémnych prípadoch si zákazník musí na zakúpený kúsok počkať až do decembra.
Ak by ste sa napríklad aj teraz rozhodli navštíviť stránku obchodu Amazon, zistili by ste, že Pixel 6 Pro je dostupný len v jednom farebnom prevedení a len v jednej konfigurácii. Google nedostatok zásob pripísal neočakávane vysokému dopytu, čo sa dá pochopiť. Predsa len to znie lepšie, ako keby prehlásil, že jednoducho nevyrobil dostatočný počet modelov.