Strach sociálnych sietí o tom, že sa nový systém App Tracking Transparency alebo skrátene ATT od Apple prejaví na zárobkoch, bol opodstatnený. Vyplýva to z analýzy publikácie The Financial Times, ktorá hovorí o tom, že sociálne siete Facebook, Twitter a ďalšie po zmene pravidiel implementovaných do iOS a iPadOS prišli o 10 miliárd dolárov (8,63 miliardy eur). Zatiaľ.
K úniku zisku malo dôjsť hlavne kvôli tomu, že väčšina používateľov si zdieľanie svojich dát so sociálnymi sieťami jednoducho nepovolila. Systém ATT je súčasťou operačných systémov iOS 14.5, iPadOS 14.5 a tvOS 14.5 a novších.
Bez súhlasu ani ťuk
O čo ale v novinke od Apple ide? Žiadna aplikácia nemôže bez vysloveného súhlasu o užívateľoch zbierať osobné informácie, na základe ktorých by mu mohli servírovať reklamy ušité na mieru s vyššou mierou konverzie. Ak vám nepríde reklama na niečo, čo si inteligentné algoritmy myslia, že potrebujete, na reklamu nekliknete tak často.
Facebook o vážnom dopade na svoje zárobky vedel okamžite a nespokojnosť preto prejavoval najhlasnejšie. Toho času sa bránil malými podnikateľmi, ktorým už reklamy nebudú schopné pomôcť tak efektívne ako doteraz. Apple však necúvol ani o milimeter a funkciu nechal spustenú.
Najviac pochopiteľne stratil Facebook. Ten prišiel o 8 miliárd dolárov a podľa všetkého musí nanovo vybudovať svoje algoritmy a systémy. To mu má trvať minimálne jeden rok. Až potom sa ukáže či dokáže presné reklamy zobrazovať aj bez dát od Apple.