Mobilná aplikácia spoločnosti Tesla, ktorá slúži na interakciu užívateľa s elektromobilom, v piatok zaznamenala celosvetový výpadok. Približne 500 osôb sa posťažovalo, že sa kvôli výpadku nevedia dostať do svojich áut, informuje server Business Insider.
Podľa príspevku od Downdetector sa mal výpadok objaviť niekedy okolo 21:33 nášho času. Ako prvý naň poukázal server Electrek po tom, ako sa jeden z redaktorov nedokázal prostredníctvom aplikácie pripojiť k svojmu vozidlu. A nebol jediný. Sťažnosti sa začali v krátkom okamihu hromadiť, pričom niektoré boli adresované priamo spoločnosti či jej šéfovi, Elonovi Muskovi.
Kľúč je istota
Mobilná aplikácia Tesly, konkrétne možnosť použitia telefónu ako kľúča od vozidla, slúži ako jeden zo spôsobov odomykania. Na spárovanie sa s vozidlom používa Bluetooth. Logicky to znamená, že ak užívateľ primárne používa práve tento systém odomykania, v prípade výpadku aplikácie sa do svojho vozidla nedostane.
Zástupca spoločnosti Tesla naznačil, že aj z tohto dôvodu sa za hlavný spôsob odomykania stále považuje kľúč. To síce nie je také pohodlné ako aplikácia, no je to oveľa spoľahlivejšie.
Výpadok aplikácie našťastie trval len krátko. Elon Musk následne na Twitteri napísal, že všetko by už malo byť opäť online. Za chybu sa ospravedlnil a dodal, že tím sa posnaží v budúcnosti konať tak, aby sa chyba už nezopakovala.