Vo svete seriálov momentálne rezonuje kórejská dráma Squid Game z produkcie spoločnosti Netflix. Príbeh o zúfalých ľuďoch bojujúcich o prežitie si už stihli pozrieť milióny divákov, uniknuté dokumenty z prostredia firmy ale prezrádzajú viac zaujímavých detailov.
Netflix si, prirodzene, stráži presné údaje o streamovaní toho či oného seriálu alebo filmu. Mohli by prezradiť, prečo sú niektoré snímky úspešnejšie ako iné, alebo by odhalili, prečo boli niektoré seriály zrušené.
K takýmto údajom, vypovedajúcim o úspešnosti seriálu Squid Game, sa dostal spravodajský server Bloomberg, informuje Engadget. Z nich vyplýva, že mimoriadne úspešný seriál vygeneroval tvorcom takmer 900 miliónov dolárov, a to pri rozpočte iba 21,4 milióna dolárov.
Toto číslo neodzrkadľuje predaje, Netflix konkrétne filmy a seriály nepredáva ako samostatné celky. Spoločnosť ekonomický prínos seriálu vyhodnotila na základe počtu predplatiteľov, ktorí ho sledovali.
Ako sme sa dozvedeli už skôr, Squid Game si v prvých dňoch od zaradenia do ponuky pozrelo skutočne veľké množstvo divákov. Rebríček najsledovanejších seriálov obsadil v 94 krajinách.
Počas prvých 23 dní od uvedenia si seriál pozrelo takmer 123 miliónov divákov, respektíve jednotlivých účtov. Pozrieť si ale museli minimálne 2 minúty zo seriálu na to, aby ich Netflix do tejto metriky zaradil.
Netflix inak nezverejňuje, koľko divákov si film alebo seriál pozrelo celý, poprípade jeho sledovaním strávili dobu dlhšiu ako 2 minúty. Spôsob merania sledovanosti je teda trochu iný v porovnaní s klasickými televíznymi reláciami.
Netflix ale odhadol, že 89 percent divákov sledovalo Squid Game najmenej 75 minút, 66 percent ľudí si malo seriál pozrieť celý. Spoločnosť nie je príliš nadšená z toho, že sa tieto údaje dostali na verejnosť.
Právnik zastupujúci Netflix pre Bloomberg uviedol, že nie je vhodné zverejňovať dôverné údaje obsiahnuté v uniknutých dokumentoch. Ďalej povedal, že Netflix o týchto metrikách nediskutuje mimo interných kruhov a podniká významné kroky na ich ochranu pred zverejnením.