Slovenská pošta dnes médiá upozornila na veľký (a plánovaný) výpadok mnohých služieb. Inštitúcia momentálne aktualizuje systémy, ktoré zabezpečujú takmer všetky služby využívané mnohými ľuďmi.
Aktualizácia sa však, bohužiaľ, nezaobíde bez relatívne dlhého výpadku služieb.
„V pondelok 1. novembra 2021 v čase od 7:00 do 19:00 budú z technických príčin nedostupné služby a aplikácie Slovenskej pošty. Dôvodom je zabezpečenie technického upgradu dátového centra v Tajove. Slovenská pošta sa za komplikácie ospravedlňuje a ďakuje za pochopenie,“ píše v tlačovej správe.
O aké služby ale pôjde? Prakticky o všetky:
- Mobilná aplikácia Slovenskej pošty – nedostupná
- WEB EPH – nedostupné niektoré funkcie v aplikácii ePodací hárok, v tomto čase zároveň nebude možné odosielať ePodacie hárky
- Cenník na www.posta.sk – dostupný s obmedzením služieb
- Sledovanie zásielok – nedostupné
- Zmena zásielky – nedostupné
- Moja pohľadnica – nedostupná platba poštovou kartou
- POFIS + Moja známka – nedostupná platba poštovou kartou
Moderná pošta?
Slovenská pošta pokračuje v modernizácii svojich služieb na niekoľkých „frontoch“. Okrem informačných systémov chce inštitúcia držať krok s rýchlou dobou aj inými spôsobmi. Už dávnejšie generálny riaditeľ prezradil, že pripravuje nákup elektromobilov a elektrických bicyklov pre doručovateľov a doručovateľky.
Len pred pár dňami okrem toho potešil zákazníkov nakupujúcich u čínskych predajcov na Aliexpresse a v obchode Wish. Tieto zásielky už nebudú musieť preclievať zákazníci, zabezpečí to predajca v spolupráci so Slovenskou poštou. O novinke si môžete prečítať v samostatnom článku.